Odido zoomt in op het chaotische gezinsleven van Bobbie

Odido zoomt in op het chaotische gezinsleven van Bobbie

21-03-2025 (09:42) - Campagnes

Odido lanceert de meerjarige campagne 'Bobbie en haar familie', met in de hoofdrol de tienjarige Bobbie. Gewapend met haar camera maakt ze vlogs over alles wat ze meemaakt. Zo maken we kennis met haar chaotische familie: ouders die gescheiden zijn maar nog steeds in dezelfde straat wonen, een moeder die graag de regie houdt en een vader die het allemaal net iets minder handig aanpakt.

Na de succesvolle rebranding twee jaar geleden heeft Odido sterk gebouwd aan spontane merkbekendheid en overweging. Het is nu tijd voor de volgende fase waarbij is gekozen voor een nieuwe meerjarige campagnestrategie. De voordelen van de Odido producten spelen daar een belangrijke rol in. In de komende campagnes zal het bijzondere gezinsleven steeds verder worden uitgediept. De kijker ontdekt hoe steeds weer een ander product of dienst van Odido de familie helpt om de boel bij elkaar te houden. 

Om deze strategie vorm te geven, is gekozen voor een advertising property als rode draad in de campagne. Onderzoek toont aan dat dit de effectiviteit van campagnes vergroot. Gezien gezinnen een van de belangrijkste doelgroepen zijn voor Odido – en de bewezen impact van humor in reclame – was de keuze voor Bobbie en haar familie snel gemaakt. De producten van Odido lossen herkenbare problemen op in het drukke gezinsleven. Zo onderstreept Odido haar merkbelofte: Het kan ook zo.

Samen Unlimited

De eerste campagne gaat over ‘Samen Unlimited’. Het unieke mobiele abonnement waarbij je meerdere personen voordelig kunt toevoegen aan je eigen Unlimited abonnement, zelfs als je niet onder hetzelfde dak woont. Zo heeft de moeder van Bobbie geregeld dat de vader van Bobbie, haar ex, ook in haar abonnement zit. Iets dat Bobbie zelf best een beetje ‘awkward’ vindt

 

Technologie uitleggen zonder technisch te zijn

Odido wil met de campagne laten zien hoe technolgie samen leven leuker kan merken, zonder het technisch uit leggen. Margaret Kreuger (Manager Brand & Customer Communications Odido): 'We willen juist laten zien hoe het je helpt in het dagelijkse, niet altijd even perfecte leven. Iets dat we allemaal wel herkennen, maar niet zo vaak in reclame zien.'

Meerdere POV's

De campagne gebruikt een unieke vertelvorm: er worden vlogbeelden van Bobbie gecombineerd met gefilmde beelden. Zo krijgt de kijker een realistisch kijkje in het leven van Bobbie's familie. Minstens zo belangrijk is de nieuwe voice-over, die het karakter van het merk weerspiegelt: altijd luisterend, begripvol en behulpzaam. 'Door deze mix van stijlelementen geven we deze campagne echt een eigen smoel', vertelt Dennis Baars (Executive Creative Director TBWA\NEBOKO).

De campagne wordt nu uitgerold via televisie, online, social, radio, (D)OOH en base communicatie.

Credits

Klant: Odido
Bureau: TBWA\NEBOKO
Productie: 100%
Regie: Noël Loozen
Media: EssenceMediacom