Optimel lanceert campagne rondom nieuwe Proteïne-productlijn

07-06-2024 (17:06) - Campagnes

Optimel, onderdeel van FrieslandCampina, heeft met een nieuwe campagne de productlijn Optimel Proteïne gelanceerd. Om de nieuwe producten breed onder de aandacht te brengen, ontwikkelde Optimel een gelaagde campagne bestaande uit ATL, PR en Social. Havas Lemz, HAGENS PR en Home Agency zijn verantwoordelijk voor de verschillende campagneonderdelen.

De lancering van Optimel Proteïne wordt ondersteund met een ATL-campagne, ontwikkeld door Havas Lemz met de titel ‘Het dagelijks leven, dat is pas topsport’. Deze licht uit hoe Optimel je kan helpen het beste uit je dag te halen en is te zien op televisie, out of home en socials. 

Earned media

Gelijktijdig werd de productlancering ook met een PR-campagne ondersteund. HAGENS produceerde een earned first aanpak voor B2B en B2C op basis van een onderzoek naar de kennis over eiwitten en eiwitgebruik onder Nederlanders. Hieruit bleek onder meer dat er in Nederland veel misvattingen bestaan over eiwitten als bouwstof. Op basis van het inzicht dat spreiding van eiwitten gedurende de dag veel voordelen kan bieden voor het behouden van sterke spieren en botten, wat zorgde voor verschillende publicaties in lifestyle-, nieuws- en vakmedia, waarin aandacht werd besteed aan de nieuwe Optimel Proteïne-lijn.

Social

Voor de social campagne rondom de lancering van Optimel Proteïne realiseerde Home de creatieve uitingen. Het personage Noor (die ook terugkeert in de televisiecommercial) speelt een centrale rol in de social content en zorgt ervoor dat de herkenbaarheid vergroot wordt. In verschillende Instagram reels krijgen we een kijkje in de drukke dagen van Noor en zien we hoe ze alle ballen in de lucht houdt. Met de hulp van Optimel komt ze gemakkelijk de volle dagen door; in lijn met de boodschap op tv.

Ook werkt Optimel als onderdeel van deze campagne samen met Libelle. In deze samenwerking volgt Libelle vier vrouwen die in juli de Nijmeegse Vierdaagse gaan lopen, met behulp van de Optimel producten. De serie bestaat in totaal uit zes video's, verschillende artikelen op de website van Libelle en een aantal uitingen die op de social kanalen van Libelle gepost worden. De eerste video’s staan inmiddels al online.

Credits

Opdrachtgever: Friesland Campina
Strategisch Bureau: Havas Lemz
PR: HAGENS
Social campagne: Home Agency
Winkelvloer (POS), key visual en artwork: Shoik
Branded content: Wavemaker, Studio M & DPG Media
Mediabureau: Wavemaker