SEA Water laat zien dat lekker water niet van ver hoeft te komen

SEA Water laat zien dat lekker water niet van ver hoeft te komen

02-09-2025 (15:08) - Campagnes

Terwijl sommige restaurants luxe waterarrangementen introduceren, lanceert SEA de nieuwe campagne Serve Local. Met TikTokker en acteur Appie Mussa in de hoofdrol zet de campagne met humor en absurdisme vraagtekens bij de logica van geïmporteerd water, terwijl lokaal water gewoon beschikbaar is. Het concept is inhouse ontwikkeld, geregisseerd door Teddy Cherim (die ook SEA Water’s Just Like-campagne regisseerde) en geproduceerd door Pink Rabbit.

"Als merk willen we niet alleen vertellen dat lokaal drinken de toekomst is, maar die boodschap ook voelbaar maken", aldus Jort Wildschut, CMO en mede-oprichter SEA Water. "Serve Local draait om kwaliteit en aandacht voor detail, net als ons product. We willen laten zien dat water lokaal kan zijn én tegelijkertijd premium aanvoelt, met een eigen frisse signatuur."

Teddy Cherim, regisseur: "Wat ik tof vind aan Serve Local is dat we een impactvol onderwerp op een lichte manier vertellen. Het voelt als vintage advertising, maar dan met een moderne twist. Daardoor valt het op tussen alles wat nu vaak heel gelikt of geluidsloos voorbijkomt. Appie’s timing en energie zorgen dat de boodschap binnenkomt zonder belerend te worden."

Vivino voor water

Naast de campagne lanceert SEA Water ook de Localise-app: een soort Vivino voor water. Met de app kunnen consumenten een fles of blikje scannen en direct zien hoeveel kilometer het water heeft afgelegd. Zo wordt de absurditeit van geïmporteerd water niet alleen in beeld gebracht, maar ook concreet gemaakt.

De Serve Local-campagne is vanaf vandaag te zien via sociale media en verschijnt vanaf volgende week ook in het straatbeeld. De 75 cl flessen still en sparkling SEA Water zijn beschikbaar bij groothandels en de Localise web-app is gratis te gebruiken via www.localisewater.com.


Credits

Director: Teddy Cherim
DOP: Jurgen Lisse
Client: SEA Water
Production Company: Pink Rabbit

Client: SEA Water
CMO & Founder: Jort Wildschut
Marketeer: Rijmer Winder
Graphic designer: Ivet Todorova
Social media: Eva Klovanics

Production Company: Pink Rabbit
Director: Teddy Cherim
Executive Producer + Producer: Niels Visser
Production Manager: Lorèn van der Geest
1AD: Sander Donker
2AD: Jazz Holiday
DOP: Jurgen Lisse
Focus Puller: Niels Zonnenberg
2nd AC: Matthias Leemhuis
Clapperloader: Ese Roeper
Gaffer: Wiegert de Vries
Best Boy: Joris Prakken & Gideon Post
Electricians: Olivier van der Meulen, Ahmed AlAhmoudi, Julian den Ouden
Grip: Richard van der Oord & Frans Leiwakabessy
Sound Recordist: Gijs Domen & Job Michel
Production Design: Iri Pauwels
Art Director: Desiree Brands
Set Dresser: Louana Tummers
Art Assistant: Joardy Tummers, Pim Jongsma & Ava vanBoven
Styling: Vita Mees
Styling Assistant: Silvia van Thor
HMU: Faïsa Sontodimendjo & Ferry de Vink
Casting Subleads: Jette Molenaar | A Million FacesCasting
Extras: Sandra Houthuijs | Casting4
Agency Lead: Empire Artist Agency
Location Manager: Stan Lennips
Location Assistant: Remy Hogenboom & Orbi Gosepa
PA: Luna Vreeburg & Sem Grefkens
Car Handler: Car Casting Holland - Sander Smit
Location Scout: Allard van der Spek
Catering: An & Nan Catering, Bloomingdale Beach

Equipment
Camera Equipment: Camalot
Light Equipment: Wiegert de Vries
Grip: Gripwise
Location: Materiaalbus

Post production
Post production: Wolfstreet
Post producer: Tess Wijker
Offline edit: Birgitt van Heertum
Online edit: Damiaan Dracht
VFX artist: Michael van Dalen
Motion design: Chiara Riberti
Grading: Roman Strijbos
Sound: Remco Langedijk
Music: Ricky Cherim
Film Development: Haghe Film

Special Thanks
Robbert van Dijk & Dunja den Drijver | Camalot
Melger Hulsebos & Marko Hoogelander | Hacon Purmerend
Liesbeth Blaauw & Jurjen van de Beek | Markt Centraal
Demi Gomes @demigomes & Luzy Diyanto @luzy_diyanto | Bloomingdale Beach @bloomingdalebeach
Roos van Rossum | San Blas