
Zonnebrandshotjes van Zilveren Kruis en Natwerk wegens succes verlengd
Na een geslaagde zomer in 2024 zetten Zilveren Kruis en Natwerk hun campagne rond zonbescherming voort, met zonnebrandshotjes op de menukaart en smeerpalen op o.a. het strand. Op donderdagavond werd de tubes bekroond met twee SAN accenten, in de categorieën Dienstverlening Financieel en Smart Idea.
De campagne trapte vorig jaar af via bierviltjes, out-of-home reclame, radio, online video’s en influencers. Vooral de horeca ging er massaal mee aan de haal met eigen acties en specials. De zonnebrandshotjes op menukaarten werden niet alleen in Nederland opgepikt, ook The Guardian schreef erover.
Daarnaast verschenen er smeerpalen op stranden, festivals en in ziekenhuizen, zodat zoveel mogelijk mensen toegang hebben tot gratis zonnebrandcrème. Ook dit jaar wordt de campagne voortgezet via een vergelijkbare, brede middelenmix.
Meer bewustzijn creëren
Voor Zilveren Kruis is deze campagne onderdeel van een bredere merkstrategie om nog meer impact te maken binnen de maatschappelijke uitdagingen die zij zien, zoals nog meer inzetten op preventie. Daarbij wil Zilveren Kruis het hele jaar door relevant zijn met initiatieven die bijdragen aan het verbeteren van gezondheid.
"We zagen dat er na de start, op de dag van de zonnebrand, 22% meer werd gezocht op Google naar informatie over huidkanker – een duidelijk teken dat de boodschap aankomt. Samen met Natwerk gaan we daarom door om nog meer bewustzijn te creëren", aldus Fleur de Nijs, Sr Manager Merk & Marketing.