Mollie lanceert Tap to Pay op iPhone
Mollie lanceert Tap to Pay op iPhone. Klanten van Mollie kunnen vanaf 12 november de Mollie-app op hun iPhone gebruiken om contactloze betalingen te accepteren, zonder het gebruik of de aanschaf van extra hardware. Tap to Pay op iPhone ondersteunt alle soorten contactloze betalingen, waaronder contactloze credit- en debitcards, Apple Pay en andere digitale wallets. Het is per direct op iPhone beschikbaar voor de 200.000 klanten van Mollie in Nederland, Frankrijk en Duitsland.
Deze ontwikkeling biedt bedrijven een snelle, eenvoudige en veilige manier om betalingen direct te accepteren en sluit hiermee goed aan bij de missie van Mollie om financiële processen voor elk bedrijf in Europa makkelijker te maken. Daarnaast biedt Tap to Pay extra voordelen voor bedrijven die dagelijks gebruik maken van de Mollie-app – zij kunnen hun bedrijf overal runnen, betalingen en terugbetalingen volgen, toegang krijgen tot financiering en hun boekhouding beheren.
Tap to Pay
Met Tap to Pay houdt de klant zijn of haar contactloze betaalmethode simpelweg tegen de iPhone van de verkoper. De betaling wordt vervolgens veilig verwerkt dankzij NFC-technologie. Kaartnummers en transactiegegevens worden hierbij nooit op het apparaat of op de servers van Apple opgeslagen. Ook maakt de Tap to Pay-technologie van Apple gebruik van de ingebouwde iPhone-technologie om de gegevens van zowel bedrijven als klanten privé en veilig te houden.
Koen Köppen, CEO Mollie: “We vinden het ontzettend belangrijk dat Mollie-gebruikers hun klanten een soepele check-out ervaring met alle relevante betaalmethoden kunnen bieden, zowel online als in-person. We zijn dan ook enthousiast dat we Tap to Pay op iPhone kunnen aanbieden, zodat bedrijven klanten meer keuze en flexibiliteit geven in het aanbod aan betaalmogelijkheden.”