
Dit zijn de winnaars van de Reclamefolder Awards 2025
Tijdens het event Catch the Shopper op 3 juni in Groenekan zijn de winnaars van de Reclamefolder Awards 2025 bekendgemaakt. Voor het derde jaar op rij werden de meest gewaardeerde folders van Nederland in het zonnetje gezet, op basis van de stem van de consument en de beoordeling van vakexperts.
Elke week vallen er talloze folders op de deurmat van Nederlandse huishoudens. Ook zijn er online veel folders beschikbaar. Maar welke folders spreken de consument nu écht aan? Bij de verkiezing van de Reclamefolder Awards wordt dit onderzocht door consumenten te vragen naar hun favoriete folders en deze te laten beoordelen. Dit jaar maakten vijfentwintig folderaanbieders kans op het winnen van de Reclamefolder Awards.
Dankzij de aantrekkelijke vormgeving, de consistentie in branding en het leesgemak won Albert Heijn de Reclamefolder Award voor de beste online folder. Vomar ging er vandoor met de Reclamefolder Award voor de beste papieren folder. Ze kregen veel lof voor de manier waarop de folder past bij de uitstraling van de winkel en de overzichtelijkheid.
Vakprijs
Naast de consumentenprijzen werd er ook een vakprijs uitgereikt. Een deskundig jury, bestaande uit zeven professionals op het gebied van concept, ontwerp, drukken, techniek of verspreiding van folders, selecteerde drie genomineerden: HEMA, Hornbach en Jumbo. Vervolgens bepaalden de bezoekers van Catch the Shopper via een stemronde wie er met de vakprijs vandoor ging. De winnaar van de Reclamefolder Award Vakprijs werd uiteindelijk HEMA