EssenceMediacom aan de slag voor Allianz Direct

EssenceMediacom aan de slag voor Allianz Direct

20-02-2025 (16:17) - Marketing

Allianz Direct heeft EssenceMediacom gekozen als strategisch mediapartner. De samenwerking die vanaf dit kwartaal van start gaat, omvat ATL-media inkoop, strategieontwikkeling, meting en optimalisatie. EssenceMediacom zal ook een belangrijke rol spelen in het integreren van mediakanalen om synergie en impact te maximaliseren.

Bij de selectie van een mediapartner vroeg Allianz Direct potentiële bureaus om hun capaciteiten te demonstreren op verschillende belangrijke gebieden. Dit omvatte het ontwikkelen van een jaarlijkse mediastrategie, het beschrijven van hun aanpak voor merk- en performancecampagnes, het tonen van expertise in Marketing Mix Modeling en budgetallocatie, het specificeren van methoden voor het meten en optimaliseren van campagnesucces, het presenteren van hun huidige werkmethoden en het schetsen van hun aanpak voor transitiemanagement.

“Tijdens het selectieproces raakte we onder de indruk van EssenceMediacom. Hun diepgaande expertise in Marketing Mix Modeling en hun innovatieve benadering van het integreren van merk- en performance campagnes waren doorslaggevend in ons besluitvormingsproces. We zijn dan ook verheugd om onze samenwerking met EssenceMediacom aan te kondigen. We kijken uit naar een succesvolle samenwerking waarmee we nog meer mensen op het juiste moment bereiken en hen helpen om snel en makkelijk de verzekering te kiezen die bij hen past.” zegt Jeanine Voulon, Brand & Campagne Marketeer bij Allianz Direct.

"We zijn vereerd met het vertrouwen dat Allianz Direct in ons heeft gesteld en trots op het feit dat we geselecteerd zijn als hun strategische mediapartner. Onze gedeelde passie voor innovatie en strategisch inzicht heeft geleid tot een sterke synergie tussen onze teams. We zijn enthousiast om onze expertise in te zetten en samen te werken aan impactvolle campagnes die echt het verschil gaan maken", aldus Dymfna Bak, onderdeel van het EssenceMediacom client leadership team.


Bureaus

Media

Economisch