G-STAR en Museum Rembrandthuis presenteren Etched Denim

G-STAR en Museum Rembrandthuis presenteren Etched Denim

31-10-2024 (10:42) - Marketing

G-STAR lanceert een denimcollectie, gepresenteerd in een exclusieve tentoonstelling in het Museum Rembrandthuis. Geïnspireerd door Rembrandts etstechniek en zijn iconische zelfportret uit de museumcollectie, heeft het ontwerpteam van G-STAR de nieuwste lasertechnologieën gecombineerd met experimenten op diverse soorten denim om een eerbetoon te brengen aan een eeuwenoude ambacht, op een innovatieve manier.

Voor de campagne van deze bijzondere collectie koos G-STAR voor een bijzondere setting: verschillende locaties binnen het historische Museum Rembrandthuis, waar Rembrandt zelf ooit werkte zoals zijn voormalige studio, kantoor en keuken. Het is de eerste fashion shoot ooit in het huis van Rembrandt. De campagne werd vastgelegd door fotograaf Philippe Vogelenzang.

"Wij geloven dat kunst de kracht heeft om werelden te verbinden en op een creatieve manier samen te brengen. Deze collectie is daar een fantastisch voorbeeld van”

Gwenda van Vliet, Chief Brand Officer G-STAR: “Dit bijzondere project biedt ons de mogelijkheid om Rembrandts unieke werkwijze op een moderne manier te vertalen en hem onder de aandacht te brengen bij een jongere doelgroep wereldwijd. In samenwerking met het Museum Rembrandthuis hebben we zijn iconische zelfportret verwerkt in de denimcollectie. Wij geloven dat kunst de kracht heeft om werelden te verbinden en op een creatieve manier samen te brengen. Deze collectie is daar een fantastisch voorbeeld van.” 

Rembrandt als inspiratie

De ontwerpers van G-STAR kozen voor Rembrandts zelfportret uit 1639 als basis en onderzochten met de nieuwste lasertechniek welke soorten denim, washings en coatings het beste resultaat opleverden. Daarnaast werd de reeks artworks steeds wat aangepast. Soms met behulp van AI. De expositie toont enkele hoogtepunten van Rembrandts prentkunst en laat tevens het onderzoek naar de denimcollectie zien. De exclusieve, uniseks collectie bestaat uit zes zorgvuldig ontworpen stukken, waaronder twee unieke denim jackets, twee jeans, een denim shirt en een parka, met Rembrandt’s beroemde ets door middel van lasertechniek als print op het denim aangebracht.

De capsulecollectie is vanaf 31 oktober verkrijgbaar in geselecteerde G-STAR stores wereldwijd en via g-star.com. Prijzen variëren van € 159,95 tot € 249,95. De tentoonstelling Etched Denim is te zien in Museum Rembrandthuis in Amsterdam van 2 november 2024 t/m 5 januari 2025.

Credits

Client G-STAR
CBO Gwenda van Vliet
Agency longstoryshort @ longstoryshort.today
Creatives Joris Kuijpers & Tamara Pruis
Producer Vanessa Janssen
Production company longstoryshort @ longstoryshort.today
Photographer Philippe Vogelenzang @ philippevogelenzang
Retouch Ruud van Doorn @ ruudretouche
Models Sita Zampou @brooksmodelingagency
Carol Aranda @ canvasmgt
Hair Alexander van der Heide @ alexandervdheide
Make up Kathinka Gernant @ kathinkagernant
Lead stylist Alexander Gabriel @alexandergabriel_official
Stylist Katerina Familiarskaia @ katerina.familiarskaia

 

 


Bureaus

Media

Economisch