Kindervoedingsmerken Madaga en Spoony bundelen krachten

Kindervoedingsmerken Madaga en Spoony bundelen krachten

20-02-2025 (13:56) - Marketing

Madaga en Spoony, twee producenten van kindervoeding voor kinderopvanglocaties, gaan samen verder onder de naam Spoony. Gardeners ontwikkelde de nieuwe merkstrategie en vertaalde deze door naar een eigenwijze tone of voice en merkidentiteit. De missie is ambitieus: binnen één generatie elk kind laten smullen van gezond eten.

Om aan een nieuwe smaak te wennen, moet je wel tien keer proeven. Gezond leren eten kost dus tijd en kan stress geven voor drukke ouders. Foodtainment is Spoony’s unieke formule om van gezond leren eten een groot en leuk smaakavontuur te maken, op de kinderopvanglocatie en thuis. Spoony tovert hiermee de uitdagende beleving van gezond leren eten om naar een positieve wereld, waarin het zelf ontdekken centraal staat. Inclusief alle eigenwijsheid die daar mee gepaard gaat. Daarom ontwikkelde Gardeners een nieuwe merkstrategie voor Spoony met als boodschap: ‘Ontdek ‘t lekker zelf’.

Gezond eten kun je namelijk op net zo’n leuke manier ontdekken als chips en snoep: als een traktatie en een feestje, als een speurtocht, door een kleurrijke wereld vol verrassingen en nieuwe smaken. Want zelf proberen is de leukste manier van leren. Zo ontdekken kinderen, in een wereld vol ongezonde verleidingen, een flinke portie gezond eetplezier.

Speels activisme

Het actieve, tikkeltje ondeugend en recht-voor-je-raap karakter van Spoony werd door de studio van Gardeners tot leven gebracht met een speelse mix van dynamiek en levendigheid. Met een eigenwijs bewegend logo waarin de lepel door de letters roert en symbool staat voor eten en ontdekken, terwijl de glimlach vriendelijkheid en plezier in gezond eten uitstraalt. De kleuren komen recht uit de moestuin en de fotografie laat het verrassende en verwonderde effect van in-en uitzoomen zien.

Ingrid Keller, CEO en founder Spoony: “We willen met speels activisme een beweging in gang zetten waardoor ieder kind op een positieve en leuke manier gezond eten ontdekt. Met een prei in de ene hand en een banaan in de andere laten we van ons horen. We durven het anders te doen en maken ‘t magisch. Is het een lepel, een schoffel, trommelstok? Jij mag het zeggen. Magie en verwondering zitten in onze genen. Gardeners heeft dit DNA weten te vangen in ons nieuwe merk.”

Het nieuwe Spoony werd afgelopen week gelanceerd met een nieuwe website. In de loop van het jaar werkt Gardeners een activatieconcept om meer kinderdagopvanglocaties klant te laten worden van Spoony en ondersteunt Spoony met pr- en het claimen van thought leadership. 


Bureaus

Media

Economisch