Merken schitteren in nieuwe talentenjacht 'The Headliner'

Merken schitteren in nieuwe talentenjacht 'The Headliner'

15-01-2025 (13:33) - Marketing

In de nieuwe talentenjacht The Headliner pakt muzikaal talent het podium, maar ook drie opvallende partnerships. In dit programma, waarin twee coachteams - Nick Schilder & Typhoon en Jacqueline Govaert & Kraantje Pappie - op zoek gaan naar dé nieuwe livesensatie van Nederland, spelen Amstel Bier, ING en ICI PARIS XL een belangrijke rol.

Amstel Bier, bekend van De Vrienden van Amstel LIVE, is nauw verbonden met The Headliner. Het idee voor het programma ontstond tijdens de editie van 2023, waar artiesten en concertorganisator Machiel Hofman brainstormden over een concept om nieuw talent een podium te bieden. Het resultaat: een talentenjacht die de kloof tussen televisie en het livecircuit overbrugt. De winnaar krijgt een plek in de line-up van De Vrienden van Amstel LIVE 2026.

Amstel ondersteunt het programma met een campagne van billboards en promo’s, gerealiseerd door Ad Alliance, Talpa Studios en mediabureau Dentsu.

ING

Als trotse sponsor van The Headliner brengt ING muziek en financiën samen. Naast zichtbaarheid via billboards, YouTube en social content, biedt ING talenten begeleiding door een Financieel Coach. "Muziek geeft energie en werkt verbindend," zegt Steffen van Iersel, Hoofd Sponsoring en Evenementen bij ING Nederland.

"Als artiest heb je ook financiële vraagstukken. Daarom zijn we in het programma vertegenwoordigd door een Financieel Coach die de talenten voorziet van financiële tips die je slim met je geld laten omgaan. Zo krijgen de artiesten verschillende inzichten, zien ze hoe ze hun dromen kunnen waarmaken en zoveel mogelijk kunnen doen wat ze belangrijk vinden: muziek maken." De campagne is ontwikkeld door Ad Alliance, Talpa Studios en mediabureau Initiative.

ICI PARIS XL

ICI PARIS XL brengt glamour naar The Headliner met een missie om mensen te laten stralen. Van beauty-advies voor kandidaten tot winacties en social content, het merk zet in op empowerment. “We willen mannen en vrouwen het zelfvertrouwen geven om zichzelf te laten zien en te shinen,” zegt Monique Ariesen-Visscher, Marketing Manager ICI PARIS XL NL & Pour Vous. De campagne, inclusief billboards en een Commerciële Scribe, is tot stand gekomen in samenwerking met GroupM.


Bureaus

Media

Economisch