Orangefit lanceert ‘more better days’: de eerste campagne samen met Natwerk
Orangefit lanceert samen met creatief bureau Natwerk de nieuwe campagne ‘more better days’, waarmee het merk haar pay-off en vernieuwde merkstrategie presenteert. Met als missie om gezondheid toegankelijker te maken voor iedereen, laat Orangefit zien dat betere dagen mogelijk zijn door kleine, haalbare aanpassingen in het dagelijks leven – zonder de druk van perfectie.
Al negen jaar helpt Orangefit mensen op een toegankelijke manier gezonder te leven. Na social-campagnes, Google Ads en radiospots zet het merk nu de volgende stap: een overkoepelende merkstrategie en de nieuwe pay-off ‘more better days’, die benadrukt dat kleine, haalbare aanpassingen leiden tot meer betere dagen.
“Met onze plantaardige producten en persoonlijke support inspireren we een breed publiek om gezonder te leven,” zegt Max Blaauboer, mede-oprichter van Orangefit. “Met ‘more better days’ willen we laten zien dat het leven niet perfect hoeft te zijn, maar dat je goede dagen vaker kunt beleven door haalbare keuzes te maken.”
Orangefit koos voor Natwerk vanwege hun gedurfde aanpak. “Natwerk denkt niet in communicatie, maar in het verleggen van normen,” aldus Blaauboer. “Hun frisse aanpak past bij ons, vooral nu we willen doorpakken na onze nummer 1-notering bij de Consumentenbond en het winnen van de Shopping Awards ’23.” Samen ontwikkelden ze de pay-off, strategie en campagne, inclusief mini-documentaires.
Pay-off: ‘more better days’
De nieuwe pay-off borduurt voort op het oude credo ‘Create A Fitter World’, maar legt meer nadruk op realisme en haalbare vooruitgang. Kleine aanpassingen – een gezondere maaltijd, een extra wandeling of een betere werkdag balans – kunnen een groot verschil maken.
Orangefit biedt plantaardige, lactose- en glutenvrije producten die toegankelijk zijn voor iedereen, van fanatieke sporters tot mensen die simpelweg een gebalanceerde levensstijl nastreven. Het merk benadrukt dat niemand perfect hoeft te zijn om betere dagen te beleven.
Mini-documentaires: echte mensen, echte verhalen
De campagne bevat mini-documentaires waarin gebruikers hun verhaal delen. In de eerste aflevering – ‘Mélanie’s better days’ – laat Mélanie zien hoe kleine veranderingen een groot positief effect hebben op haar leven. Ook toekomstige afleveringen focussen op gewone mensen en hun dagelijkse uitdagingen.
“Met deze campagne vertellen we echte verhalen en omarmen we imperfecties,” zegt Jurgen Retra, Head of Strategy bij Natwerk. “Zo laten we zien dat iedereen, met kleine aanpassingen en hulp van Orangefit, betere dagen kan creëren.”
De mini-documentaires en afgeleide shorts worden verspreid via de organische kanalen van Orangefit, zoals social media en de website, en ondersteund met advertising. Bekijk hieronder de eerste afleverin g van de documentaire.
Credits
Merk: Orangefit
Agency: Natwerk
Regie & Edit: Bas Wouters
DOP: Rory van den Berg
Geluid: René Wolf