
PLUS keert terug als officiële partner Vriendenloterij Eredivisie
Vanaf het volgende voetbalseizoen 2025/26 is PLUS officiële partner van de Vriendenloterij Eredivisie. De samenwerking tussen de supermarktketen en de hoogste Nederlandse voetbalcompetitie loopt vier jaar, tot en met de zomer van 2029.
Op de foto: Jan de Jong (links, Directeur Eredivisie CV) en Henk van Harn (Commercieel Directeur PLUS)
Op en naast het veld brengt de VriendenLoterij Eredivisie mensen uit alle lagen van de samenleving samen. De Eredivisie CV en de achttien clubs hebben zich de afgelopen jaren sterk ontwikkeld op maatschappelijk vlak, met jaarlijks meer dan 160 maatschappelijke projecten. De focus ligt daarbij op thema’s als gezondheid en verbinding.
Door de samenwerking met de Eredivisie CV krijgt PLUS de kans om het merk wekelijks zichtbaar te maken en landelijke spaaracties en winkelvloeractivaties met de 18 Eredivisieclubs te ontwikkelen. Henk van Harn, commercieel directeur PLUS, is daarom positief gestemd: "Voetbal is de nummer 1 sport in Nederland. Elke week genieten ruim 9 miljoen Nederlanders van voetbal. Voetbal verbindt. PLUS ondernemers zijn dan ook lokaal vaak al jaren actief betrokken bij de amateurvoetbalclub in de buurt. We zijn er trots op om ons nu ook landelijke partner te mogen noemen.
Jan de Jong, directeur Eredivisie CV, noemt de samenwerking veel belovend: "PLUS is een absoluut A-merk met sterke groei-ambities. Daar vinden we elkaar. Daarnaast heeft PLUS allerlei mooie, slimme en goede ideeën die bijdragen aan de bekendheid, populariteit en imago van de VriendenLoterij Eredivisie. En niet onbelangrijk, PLUS promoot ook gezond eten. Ook juist onder jongeren. Dat sluit naadloos aan bij onze maatschappelijke doelstelling. Kortom, een match tussen twee sterke partners welke wel eens een droomhuwelijk kan worden.""
PLUS was eerder van 2005 tot 2008 en van 2011 tot 2017 partner van de Eredivisie. De komende tijd wordt verder inhoudelijk invulling gegeven aan het partnership.