VodafoneZiggo past telemarketingbeleid aan na kritiek ACM

VodafoneZiggo past telemarketingbeleid aan na kritiek ACM

12-06-2025 (16:25) - Marketing

VodafoneZiggo scherpt zijn telemarketingpraktijken aan na kritiek van de Autoriteit Consument & Markt (ACM). De toezichthouder constateerde eerder dat er ruimte was voor verbetering bij het telefonisch benaderen van consumenten en ondernemers.

Het telecombedrijf zegt nu onder meer sneller te reageren op afmeldingen en vooraf beter te controleren of er toestemming is om te bellen. Ook komt er een centraal systeem waarmee externe partners afmeldingen kunnen verwerken. 

De ACM beschouwt de stappen van Vodafone als het nieuwe minimumniveau voor bedrijven die zich bezighouden met telefonische werving. Die zouden soortgelijke maatregelen moeten treffen.

"Klanten verdienen betrouwbare en transparante communicatie en daar voelen wij ons verantwoordelijk voor. Daarom scherpen wij onze werkwijze en die van onze partners aan," aldus Anne Hustinx, Executive Director External & Legal Affairs bij VodafoneZiggo.


Bureaus

Media

Economisch