Zalando en Filling Pieces lanceren genderless en maatinclusieve capsulecollectie

26-01-2023 (10:49) - Marketing

Zalando en luxury-streetwearmerk Filling Pieces lanceren een genderless en maatinclusieve capsulecollectie onder de naam ‘You are invited’. De collectie bestaat uit 15 inspirerende items, waaronder iconische Filling Pieces-sneakers, een genderless korset en laarzen met hak tot en met maat 46. De collectie is exclusief verkrijgbaar bij Zalando.

De collectie komt tot leven in een campagne met onder anderen de Iraans-Nederlandse zangeres, producer en songwriter Sevdaliza en de in Berlijn wonende multidisciplinaire kunstenaar en dj Patrick Mason. Hammerfest is het bureau achter deze campagne.

De twee merken hebben de handen ineengeslagen en een collectie gecreëerd van 15 inspirerende mode-items, waaronder iconische Filling Pieces-sneakers, een genderless korset en laarzen met hak verkrijgbaar tot en met maat 46. De capsulecollectie zal vanaf 9 februari verkrijgbaar zijn in alle 25 Europese markten van Zalando.

Guillaume Philibert, oprichter en creative director van het Amsterdamse Filling Pieces: “We zien een collectie voor ons die door iedereen gedragen kan worden, ongeacht hoe iemand zich identificeert. Daarom willen we dat deze collectie omarmd wordt door mensen die niet bang zijn voor zelfexpressie, die zich niet conformeren aan bestaande hokjes, mensen die zichzelf durven zijn, ook naar de buitenwereld. Dit is de ruimte die we samen met Zalando willen verkennen en creëren, want onze waarden passen bij elkaar.”

Lokaal geliefde merken

Megan Maley, general manager Benelux, UK & Ireland bij Zalando: “Zalando is een bedrijf dat mensen aanmoedigt om zichzelf te zijn en zich uit te drukken door middel van mode. Onze samenwerking met Filling Pieces is bovendien een mooi voorbeeld van hoe we als platform kunnen samenwerken met lokaal geliefde merken, en hun collecties beschikbaar kunnen stellen aan Nederlandse en internationale klanten in 25 markten in Europa.”

De ‘You are invited’-capsulecollectie bevat 15 items: 6 prêt-à-porter-items en 9 met de hand gemaakte schoenmodellen. De collectie bestaat uit Filling Pieces-sneakers, loafers en laarzen met hak verkrijgbaar in maat 35 t/m 46, een genderless korset, een leren broek en gilet, een gebreide coltrui en een atletische longsleeve in maat XS t/m XXL.


Bureaus

Media

Economisch