Netflix opent deuren eerste indoorpretpark in Verenigde Staten

Netflix opent deuren eerste indoorpretpark in Verenigde Staten

11-11-2025 (16:08) - Media

Disneyland, Plopsaland en Universal Resort: enkele mediabedrijven staan naast hun films en series bekend om de pretparken in het thema van hun producties. Netflix is het volgende mediabedrijf dat de fysieke wereld van zijn fans betreedt: de streamingdienst opent op woensdag zijn eerste indoorpretpark in de VS.

Beeldcredit: YT-kanaal Netflix

Aanstaande woensdag opent het zogenoemde 'Netflix House' in de King of Prussia-mall bij Philadelphia. Dat werd onthuld door de marktetingdirecteur van Netflix, Marian Lee, tijdens een interview met het Franse persbureau AFP. Het indoorpretpark beslaat plusminus 10.000 vierkante meter. 

Waar andere mediapretparken tientallen, soms honderden euro's entreegeld vragen, is toegang tot Netflix House gratis. Verwacht daarom geen vermaak ter grootte van Disneyworld of Universal Resort in Orlando, maar een soort mega pop-up locatie in het jasje van hitseries zoals Stranger Things, Bridgerton en Squid Game. 

Nieuwe locaties openen binnenkort

In december opent een tweede locatie in Dallas, Texas. Ruim een jaar later, in 2027, verschijnt er een derde Netlix House aan de strip van Las Vegas. Slecht nieuws voor Nederlandse Netflixfans: de streamingdienst is op korte termijn niet van plan een pretpark in Europa te openen.

Bekijk hier de trailer:


nu.nl

Bureaus

Marketing

Economisch