Honig haakt aan bij traybake-trend met nieuwe productlijn

Honig haakt aan bij traybake-trend met nieuwe productlijn

11-11-2025 (16:42) - Campagnes

Traybake recepten, oftwel gerechten die op één bakplaat in de oven worden bereid, zijn hot. Dat weet Honig ook en introduceert om die reden de Honig Bakplaat Mix. De nieuwe, gemakkelijke productlijn steelt de show in de nieuwe campagne, onderdeel van het merkplatform 'Hoe was jullie dag'.

De Honing Bakplaat Mix bestaat uit drie varianten, geïnspireerd op de oer-Hollandse avg'tjes: broccoli en rundervink, boontjes en gehaktballetjes, en courgette en kip. Vrijwel alle respondenten, waaronder 180 gezinnen met kinderen, die de maaltijden tijdens de productontwikkelingsfase hebben geproefd, gaven aan dat de Honig Bakplaat Mixen een vaste plek kunnen krijgen in hun wekelijkse maaltijdplanning.

Met de introductie van een nieuw product breidt het merk niet alleen het assortiment uit, maar vertelt het ook het volgende hoofdstuk van de campagne 'Hoe was jullie dag', in samenwerking met bureau Aanstekelijk. De uitingen krijgen extra zichtbaarheid via DOOH en social media, plus samenwerkingen met influencers. Om de nieuwe innovatie extra kracht bij te zetten, komt Honig met een synergetische BTL-campagne met een knipoog naar de Hollandse ‘AVG’ en de ludieke CTA: ‘In de oven zo gepiept.’

Binnen handomdraai op tafel

"Met Honig Bakplaat Mix krijgt de klassieke Nederlandse AVG een moderne twist - flexibel in ingrediënten en geschikt voor zowel vleesliefhebbers als vegetariërs", aldus Idil Özsari, Senior Brand Manager Meals Kraft Heinz. "En het mooiste? Je maakt alles op één bakplaat, dus binnen twintig minuten staat er een voedzame maaltijd op tafel voor het hele gezin, zonder stapels afwas."

Bekijk hier de campagnevideo:


Credit

Klant: KraftHeinz
Brand Honig: Idil Özsari, Joyce Engels, Elies Jennes en Laurens Noten
Creatie & Filmproductie: Aanstekelijk creative agency en productiehuis
Creatie: Neal Kok en Djordy van Etten
Regie: Neal Kok
Productie: Malou Voskuilen
Post-productie: Bas Burggraaff
Dop: Richard Spierings
Edit: Bas Burggraaff
Fotografie: Kris Pouw
PR: PRSSKD