Blended agency iO behaalt vier Lovie Awards
De branded podcast 'De Verdwenen SS'er', geproduceerd door blended agency iO voor Kamp Amersfoort, heeft vier Lovie Awards in de wacht gesleept. De Lovie Awards worden beschouwd als de prijs voor uitmuntendheid op het internet.
'De Verdwenen SS'er' is een podcast die de mysterieuze verdwijning van een kampcommandant uit Kamp Amersfoort na de Tweede Wereldoorlog onder de loep neemt. De podcast is niet alleen erkend voor zijn storytelling, maar ook voor zijn effectiviteit. Deze werd namelijk al meer dan 1,2 miljoen keer beluisterd en resulteerde in een toename van 30% in museumbezoeken voor Nationaal Monument Kamp Amersfoort.
Branded podcastseen
‘De Verdwenen SS’er’ bereikte naast de diverse award bekroningen ook de top van hitlijsten. iO heeft hiermee aangetoond dat branded podcastseen een manier bieden voor bedrijven om hun doelgroep te bereiken en zich te onderscheiden door het creëren van boeiende en impactvolle content. Het brengt het totaal aantal award nominaties voor de podcast dit jaar op 16, waarvan er al 9 zijn verzilverd.