DDMA Dutch CRO Awards 2020 uitgereikt

01-10-2020 (17:43) - Awards

Intergamma, PostNL, DPG Media, VodafoneZiggo hebben de DDMA Dutch CRO Awards 2020 gewonnen. Tele2 sleepte de publieksprijs in de wacht. De awards werden dit jaar persoonlijk uitgereikt aan de winnaars.
 
Conversie
Intergamma versloeg in deze categorie de andere genomineerden DPG Media en Lampenlicht.nl. Met twee testvarianten heeft Intergamma op hun productpagina’s van GAMMA.nl en Karwei.nl getest met de USP’s, waarvan de beste variant de online conversie met 3,3% wist te boosten zonder de offline conversie af te remmen.

Personalisatie
PostNL won in de categorie Personalisatie met de case Verstreken tijdvak. Door middel van twee rondes AB-testing heeft PostNL een gepersonaliseerde, proactieve melding ontworpen waarmee de contactintentie van klanten in afwachting van een vertraagde bezorging significant is gedaald.

Mobiel
DPG Media ontdekte dat de afhaakpercentages van mobiele websitebezoekers bij het afronden van bestellingen hoog waren. Door middel van een A/B-test bleek dat het aanbieden van een bestellingssamenvatting boven het bestelformulier op de mobiele website zorgde voor een verhoging van de conversies.

Aquisitie
VodafoneZiggo testte met de case Copy v.s. no copy of het weghalen van het gebruikelijke stukje tekst uit de algemene nieuwsbrief conversies een boost zou geven. De resultaten waren verbluffend: veel extra verkeer zonder dat kwaliteitsmetrics er onder leden.

Publeiksprijs
Twee databronnen, namelijk neuro-usability-onderzoek en webanalytics-data, leidden bij Tele2 tot een winnende A/B-test op mobiel met een significante omzetstijging. Daarnaast heeft Tele2 heeft door deze validatie veel geleerd van het gedrag van bestaande klanten en nieuwe klanten.

De awards zijn een initiatief van DDMA, de branchevereniging voor data en marketing, en worden mede georganiseerd door de DDMA Commissie CRO.