DDMA Dutch CRO Awards 2020 uitgereikt
01-10-2020 (17:43) - Awards
Personalisatie
PostNL won in de categorie Personalisatie met de case Verstreken tijdvak. Door middel van twee rondes AB-testing heeft PostNL een gepersonaliseerde, proactieve melding ontworpen waarmee de contactintentie van klanten in afwachting van een vertraagde bezorging significant is gedaald.
Mobiel
DPG Media ontdekte dat de afhaakpercentages van mobiele websitebezoekers bij het afronden van bestellingen hoog waren. Door middel van een A/B-test bleek dat het aanbieden van een bestellingssamenvatting boven het bestelformulier op de mobiele website zorgde voor een verhoging van de conversies.
Aquisitie
VodafoneZiggo testte met de case Copy v.s. no copy of het weghalen van het gebruikelijke stukje tekst uit de algemene nieuwsbrief conversies een boost zou geven. De resultaten waren verbluffend: veel extra verkeer zonder dat kwaliteitsmetrics er onder leden.
Publeiksprijs
Twee databronnen, namelijk neuro-usability-onderzoek en webanalytics-data, leidden bij Tele2 tot een winnende A/B-test op mobiel met een significante omzetstijging. Daarnaast heeft Tele2 heeft door deze validatie veel geleerd van het gedrag van bestaande klanten en nieuwe klanten.