Inzending voor Dutch Creativity Awards gestart
Vanaf vandaag kunnen Creatieve makers, denkers, bureaus, merken en bedrijven hun creatieve werk inzenden voor de Dutch Creativity Awards (Lampen). De inzending is ruim 8 weken open. ADCN verplaatst de Awards Ceremony hiermee weer terug naar het voorjaar.
De club doet dit om creatieve redenen. Jouke Vuurmans, ADCN Chair - Global Chief Creative Officer, MediaMonks: “Het jaar aftrappen met het vieren en belonen van het beste werk geeft de juiste energie en inspiratie waar je de rest van het jaar nog wat mee kan, ten opzichte van wanneer het jaar al bijna ten einde is.''
Al sinds de oprichting van de ADCN ligt de focus op het allerbeste werk op het gebied van creatieve commerciële communicatie. In plaats van acht hoofddisciplines, kan er dit jaar op vier disciplines werk worden ingezonden: Advertising, Design, Craft en Next.
Nederlandstalig inzenden
Om het inzenden toegankelijker en passender te maken voor contextueel werk is het dit jaar mogelijk om projecten in het Nederlands in te zenden. Veel van het werk dat ingezonden wordt is sterk geworteld in de Nederlandse cultuur en taal of doorloopt een geheel Nederlandstalig traject. Vertalingen naar het Engels worden nog altijd aangemoedigd, maar zijn niet meer verplicht.
Meedoen
Inzenden kan tussen 3 januari en 26 februari via het Awards platform op www.dutchcreativityawards.nl. Werk met een livegang tussen 1 januari 2023 (en niet eerder ingezonden) en 1 april 2024 kan worden ingezonden. Benieuwd naar het interview met Denise Willigers over de Dutch Event Awards 2024? Lees 'm dan hier: fonkmagazine.nl/artikelen/appen-met/appen-met-denise-willigers-67114.html