TikTok-talentenshow van Cheil & Samsung wint Content Marketing The Awards
Op TikTok kreeg iedereen de kans een demoversie van een nieuw nummer van Delany te duetten, twee winnaars werden uitgenodigd om hun TikTok om te zetten in de officiële muziekrelease van het nummer, en hun carrièredroom te kickstarten.
De campagne voor en door Gen Z ging viraal op TikTok en bereikte zo op een organische manier een ontzettend groot jong publiek. Cheil Benelux won dinsdagavond met de case Frequency van Samsung ‘Goud’ in de categorie ‘Content Marketing Campagne’ en ‘Zilver’ in de categorie ‘B2C Content Marketing Programma’, bij Content Marketing The Awards (CMTA) in Beeld & Geluid in Hilversum.De campagne, die mensen in staat stelde een nummer samen met artiest Delany te maken, vormde in de ogen van de vakjury het perfect antwoord op de afnemende populariteit van traditionele talentenjachten onder Gen Z.
Fucking fantastisch
Tim de Waard- creatief directeur Cheil Benelux: “Deze case voor Samsung kwam op een perfect moment. In een tijd waarin talentenshows aan populariteit verloren, vertelt deze case van Samsung het nieuwe verhaal. Waar je vroeger tv-zenders, platenlabels en radiozenders nodig had om door te breken, kan nu iedereen online zijn of haar talaten laten zien.’’ Het creatieve team Daan & Kahraman vult aan: “Creëer je eigen platform, content en bereik, en laat de wereld je talenten zien. Dat we dan met dit project zowel een Gouden als Zilveren Content Marketing Award winnen is natuurlijk fucking fantastisch!”