Belgisch connected e-bike merk Cowboy kiest voor Glasnost

27-05-2021 (13:55) - Bureaus

Cowboy heeft Glasnost gekozen als PR en communicatie partner in Nederland. De Belgische startup ontwikkelt innovatieve elektrische fietsen en heeft als doel om de mobiliteit in steden te verbeteren door mensen op een duurzamere en meer efficiënte manier van A naar B te brengen. Momenteel is Cowboy actief in negen landen en zijn ze hard opweg om de grootste e-bike producent van Europa te worden. Glasnost gaat als partner aan de slag met de pr strategie, influencer marketing en merkactivaties.

De eerste mijlpaal in de samenwerking met Glasnost heeft al plaatsgevonden: de lancering van de Cowboy 4, die beschikbaar is in twee modellen. Met deze twee nieuwe modellen onderscheidt Cowboy zich van de concurrentie.
 

Naamsbekendheid

In België, Frankrijk, Duitsland en Engeland heeft Cowboy al een grote naamsbekendheid opgebouwd, en in Nederland is het merk hard op weg om terrein te winnen. Glasnost gaat hierbij helpen. Maxime van Santen, Communications Manager van Cowboy, zegt over de samenwerking met Glasnost: "Nederland is een belangrijke markt voor Cowboy, en hier is er nog genoeg te doen. Glasnost is het bureau dat we nodig hebben om onze naamsbekendheid in deze regio te vergroten. De lancering van de Cowboy 4 getuigt van een veelbelovende eerste stap, mogelijk gemaakt dankzij de inzet van het team van gepassioneerde en toegewijde mensen."

Media

Marketing

Economisch