Digitaal bureau 4NG neemt pionier Netvlies over

10-05-2021 (11:41) - Bureaus

Digitaal bureau 4NG neemt Netvlies over. Netvlies is één van de meest toonaangevende en innovatieve bedrijven in Nederland op het gebied van end-to-end digitale oplossingen. Naast hun technologische kennis op het gebied van Drupal, WordPress, Symfony en Sylius voegt 4NG met Netvlies ook veel strategische kennis en marketing-ervaring toe aan het aanbod.

De overname van Netvlies betekent voor 4NG de grootste overname die het gedaan heeft tot nu toe. De bedrijvengroep, die met een buy-and-build-strategie ambitieuze groeiplannen verwezenlijkt in Nederland, groeit met de toevoeging van de 50 personeelsleden van Netvlies tot 200 werknemers.
 
4NG voegt met de overname niet alleen veel technologische en strategische kennis toe aan hun groep bedrijven. Omdat het digitale bureau zich wil richten op de 'local heroes' en die van begin tot eind wil begeleiden op digitaal gebied, is ook de geografische ligging van Netvlies mooi meegenomen. Met de overname van het bedrijf in Breda is 4NG in bijna heel het land vertegenwoordigd.
 

'We kunnen nu alles'

"Het belangrijkste voor ons is dat we met Netvlies direct een hele goede klik hadden op managementniveau", zegt Ton Renes, CEO van 4NG. "Dat is voor ons erg belangrijk omdat we niet zomaar bedrijven overnemen om er vervolgens onze werkwijze in door te drukken. We willen juist samen doorondernemen met het management van Netvlies. Zij participeren ook in 4NG. Daarin is Netvlies' ruime ervaring, uitgebreide kennis en bijzondere bedrijfscultuur waar innovatie hoog in het vaandel staat, essentieel. Met de andere bedrijven onder onze vleugels kunnen we nu alles, van backend tot marketingcampagne."
 

Groeien naar 500 man

Voor Renes is de overname van Netvlies ook een teken dat de buy-and-build strategie succesvol is voor 4NG. Het bedrijf wil de komende jaren groeien naar 500 medewerkers. Eind 2020 zette 4NG nog een stap met de overname van Arlanet, in de Benelux een top drie speler op gebied van Episerver en Umbraco.
 

Jongste bedrijf van Nederland

Netvlies is op meerdere vlakken een toonaangevend bedrijf in de wereld van digitale bureaus. Zo stond het in 1997, tijdens zijn oprichting, bekend als het jongste bedrijf van Nederland. De drie oprichters zaten nog op de middelbare school toen ze het bedrijf oprichtten en aan de slag gingen als websitebouwers. Nadat ze zich op jonge leeftijd hadden gevestigd als technisch pioniers, gingen ze ook op strategisch niveau oplossingen bieden voor bedrijven die online wilden gaan. Sinds enkele jaren verzorgt Netvlies daarnaast ook SEO, SEA en contentmarketing, wat het een one-stop-shop voor online oplossingen maakt.
 
"4NG wil het beste full-service digitale bureau zijn. Dat willen wij ook", zegt directeur Jochem Vlemmix, die in zijn tienerjaren mede-oprichter was van Netvlies. "We zijn een middelgroot bureau in de wereld van online oplossingen en zouden het met onze huidige, autonome groei prima redden. Willen we echter meedoen met de top 5 bureaus dan moeten we de groei versnellen. Samen met 4NG kunnen wij verder een voorsprong nemen en hebben we toegang tot bredere ondersteuning op gebieden als recruitment, finance, ISO en aanbestedingen. Ook kunnen we gebruik maken van hun detacheringstak om grote opdrachten op te vangen. Door de landelijke naamsbekendheid komen we nu ook breder op de radar."
 

'Uitdaging, geen exit'

Ook voor Vlemmix is de klik een bepalende factor om met 4NG in zee te gaan. "Het totaalplaatje was belangrijk voor ons. We zochten een uitdaging, geen exit. Netvlies blijft dan ook bestaan als zelfstandig label waarin we zelf blijven ondernemen en waarmee we participeren in 4NG. Door ons aan te sluiten bij de groep van 4NG kunnen we onze ambities samen waarmaken."
 

Over 4NG

4NG helpt bedrijven digitaal te groeien en verder te professionaliseren. Binnen gebieden als Design & Technology, Data & Performance en Strategy werkt 4NG voor klanten als WWF, LeasePlan, Buma Stemra en Talpa. 4NG is als groep ontstaan vanuit het in 2002 opgerichte 4net interactive. Naast 4net Interactive maken ook de labels Brainbrothers (sourcing) en Nextfields (strategie & performance), PossibilIT (Dynamic CRM, Salesforce & subscription commerce) Arlanet (Umbraco en Episerver) en nu ook Netvlies onderdeel uit van 4NG. De bedrijvengroep heeft kantoren in Amsterdam, Breda, Wormerveer en Driebergen.

 


Media

Marketing

Economisch