Eye Filmmuseum lanceert innovatief platform met Bravoure
27-05-2021 (15:04) - Bureaus
Het Amsterdamse Eye Filmmuseum heeft een compleet nieuw platform. De architectonische trekpleister Eye is schatbewaarder van film, met een rijke collectie, vier filmzalen, een expositieruimte en een bar-restaurant. Al deze activiteiten zijn samengebracht in een innovatief en gebruiksvriendelijke webomgeving. Het platform eyefilm.nl werd bedacht, ontworpen en gerealiseerd door digital design bureau Bravoure.
Eye wilde een platform dat bezoekers helpt nieuwe dingen te ontdekken, te vinden wat ze zoeken en communiceren waar het merk voor staat. Een oplossing die zorgt voor verbinding, context en verdieping in het aanbod van de unieke collectie van 50.000 Nederlandse en internationale films. Er werd gezocht naar een bureau voor een langdurige samenwerking voor deze digitale transformatie, experts die meedenken en mee willen groeien in de ambities van het museum. Door de brede ervaring met culturele instellingen en de strategische visie op het project viel de keuze op Bravoure.
Museale uitrstraling
Lisette Ruijtenberg, Hoofd marketing & communicatie Eye Filmmuseum: "Het is Bravoure gelukt om onze missie en visie te vertalen naar een prachtig gebruiksvriendelijk digitaal platform met museale uitstraling. De digitale omgeving biedt ons de mogelijkheid om activiteiten in onderling verband te presenteren, verhalen te vertellen, verbinding te maken met ons publiek en bezoekers te laten ontdekken waar Eye Filmmuseum nog meer voor staat."
De video wordt geladen, een moment...duurt het te lang, refresh dan even.