GoSpooky partner bij Snapchat’s AR Managed Partner Program

25-05-2021 (13:04) - Bureaus

GoSpooky gaat als officieel partner van Snapchat’s AR Managed Partner Program aan de slag om vooruitstrevende merken te helpen om de Snap technologie effectief in te zetten om hun doelgroep te bereiken. Het eerste gezamenlijke project is 'Sneaker 0', 's werelds allereerste sneaker die met behulp van machine learning volledig door een computer is ontworpen.
 
Met 265 miljoen dagelijkse gebruikers op het platform verandert Snap met haar technologie, die vooral op AR is gericht. Het onderling contact leggen met elkaar en online winkelen wordt hierdoor ook beïnvloed, wat grote kansen creëert voor merken. Als Snap Partner combineert GoSpooky haar kennis op het gebied van AR met de mogelijkheden die Snapchat biedt om merken te helpen het tot leven brengen van relevante AR-ervaringen.
 

Sneaker 0

Het nieuws over de samenwerking tussen GoSpooky en Snap valt samen met de bekendmaking van een gezamenlijk project met 'The Design Museum' in Londen. Als onderdeel van de tentoonstelling 'Sneakers Unboxed: From Studio to Street' in het museum, kunnen Snapchatters sinds 18 mei virtueel de revolutionaire 'Sneaker 0' proberen. Om Sneaker 0 te ontwikkelen kreeg de computer een "spoedcursus" in sneakerdesign. Dit werd gedaan door de ontwerpen van duizenden sneakers van over de hele wereld in te scannen en aan de computer als input te geven. Daarnaast werd de computer ook gevoed met visuele informatie van de meer dan 200 iconische sneakerdesigns die geselecteerd zijn voor de tentoonstelling in het Design Museum in Londen.
Met machine-learning leerde de computer waar een goed sneaker design zich in onderscheidt, zodat deze zelf een ontwerp kan maken. De ultieme sneaker - volgens de computer - is het resultaat, gekroond Sneaker 0.
 


Media

Marketing

Economisch