Anomaly en De Nationale Opera werken aan reputatie opera
06-10-2016 (13:04) - Campagnes
Vandaag is de You Don’t Know Opera-campagne gelanceerd. De campagne is een productie van Anomaly Amsterdam in opdracht van, en in samenwerking met, De Nationale Opera. Het doel is om de opera van zijn (onterechte) stoffige imago af te helpen.
You don’t Know Opera wil laten zien dat opera zeer toegankelijk is en ook voor jongeren een leuk alternatief is voor een avondje uit. Hiervoor maakt de campagne gebruik van een serie films. In de eerste film ‘the Boxer’ worden heersende vooroordelen over een operaster (in dit geval Frank Engel) van tafel geveegd. Engel is naast een begaafde tenor tevens een goedgetraind bokser, dit laat hij zien in the Boxer.
Regisseur Ruben Van Leer probeerde in de film de overeenkomsten tussen de ring en het theater te accentueren: ‘Als je goed kijkt, dan zie je dat Frank in gevecht is met zichzelf. De film gaat over de doodsangsten voor het betreden van het podium waar je je stem laat horen. Het individu tegen het collectief.’ Om met You Don’t Know Opera een totaal nieuw publiek aan te boren, is de hulp van 22tracks.com ingeroepen. Lokale DJ’s zullen speciale playlists creëren met muziek die is gebaseerd op de opera.