Appelsientje laat gezinnen ochtendcampagne maken
12-09-2016 (17:40) - Campagnes
Aanstaande maandag lanceert Appelsientje een nieuwe campagne waarin verschillende gezinnen een kijkje in hun dagelijks leven geven. Het sapmerk wil zo uiteenlopende ochtendmomenten vieren.
Appelsientje en ACHTUNG! mcgarrybowen kozen voor een aanpak die heel natuurlijk aansluit op Appelsientjes claim ‘100% puur sap’. Appelsientje laat de ochtend zien zoals die is, 100% puur, net als het sap.
Regisseur Roel Welling (WeFilm) liet een aantal gezinnen zichzelf een week lang tijdens het ontbijt vastleggen op film en foto, voor gebruik in online en tv. En dat leverde herkenbare beelden op: de zware ochtend op maandag, de sportieve ochtend op zaterdag en de luie ochtend op zondag.
In de activatie (van MEC Wavemaker) wordt iedereen uitgenodigd om zelf hun eigen 100% pure ochtendmoment te delen via de Appelsientje Facebook pagina. De winnaars zijn vervolgens de nieuwe hoofdrolspelers in de campagne op social media én in lokale media in hun eigen woonplaats. De campagne rondom het ontbijt is de eerste binnen het campagnethema ‘100% pure momentjes’.
credits
Opdrachtgever: Appelsientje (onderdeel van FrieslandCampina Riedel)
Verantwoordelijk bij klant: Marlies van der Meulen (Brand Lead Appelsientje)
Bureau: ACHTUNG! mcgarrybowen
Creatie: Mark Muller, Julio Alvarez & Cesar Garcia
Account: Annabelle Klop
Strategie: Boris Nihom
RTV producer: Kim Buijs
Productiemaatschappij: WeFilm
Regie: Roel Welling
Producer: Dania Lopies
Edit & grading: The Compound
Geluid: Audentity
Activatie: MEC Wavemaker
Mediabureau: MEC