'Binnenkort ook in Nederland'
10-10-2016 (15:14) - Campagnes
Het UNESCO werelderfgoed in Nederland staat niet hoog op de agenda bij Nederlanders, blijkt uit onderzoek van de Rijksdienst voor het Cultureel Erfgoed. Twee op de drie Nederlanders geeft aan nooit een werelderfgoed te hebben bezocht. Buitenlandse toeristen weten daarentegen wél de weg naar onze werelderfgoederen te vinden.
Het erfgoed in Nederland verdient beter, en daarom ontwikkelde KesselsKramer in opdracht van Stichting Werelderfgoed Nederland een nieuwe campagne met als slogan: 'Ons werelderfgoed is wereldberoemd, binnenkort ook in Nederland'.
uitgangspunt
Het feit dat buitenlandse toeristen wél gek zijn op ons werelderfgoed vormde het uitgangspunt van de campagne. Zij laten zich verbazen door de ingenieuze manieren waarop wij met onze beperkte ruimte en het water omgaan, een dagelijkse realiteit die onderdeel van ons DNA is geworden.
niet ver reizen
'Nederlanders reizen de wereld af naar bekende UNESCO werelderfgoed plekken, maar realiseren zich niet dat ze dichtbij óók werelderfgoederen kunnen bekijken. Je hoeft niet ver te reizen', aldus Boris van der Ham, voorzitter van Stichting Werelderfgoed in Nederland.
negen films
De campagne bestaat uit negen films en negen key visuals voor elk van de Nederlandse werelderfgoederen één (met uitzondering van Willemstad in Curaçao). De negen erfgoederen zullen de middelen gebruiken in hun eigen communicatie, verder is de nieuwe campagne vanaf deze week te zien op televisie.
Credits
Strategie, creatie, productie: KesselsKramer
Regie & fotografie: René Nuyens
DOP: Dries Delputte
Edit: Darlings, Amsterdam
Postproductie: Captcha!
Geluid: Parkstudio
Voice-over: Vincent van Rossem
Wereldberoemd, binnenkort ook in Nederland - Schokland from KesselsKramer on Vimeo.
Wereldberoemd, binnenkort ook in Nederland - Beemster from KesselsKramer on Vimeo.
Wereldberoemd, binnenkort ook in Nederland - Kinderdijk from KesselsKramer on Vimeo.