Bureaus werken samen voor BeatBatten

15-10-2015 (11:56) - Campagnes

Vier bureaus slaan de handen ineen om de Ziekte van Batten aan te pakken. Batten is een fatale stofwisselingsziekte die uitsluitend kinderen treft.
 
Om te laten zien hoe ingrijpend deze ziekte is voor kinderen én hun naaste omgeving, heeft stichting BeatBatten een nieuwe campagne gepresenteerd. Bijzonder is, dat de campagne geheel belangeloos tot stand is gekomen door samenwerkende bureaus en professionals uit het vak.
 
Ronald Jansen is de meeste dagen in de week partner van onderzoeksbureau DVJ Insights. Maar daarnaast is hij voorzitter van de Stichting Beat Batten. Hij is de vader van tiener Roel, één van de kinderen die getroffen is door de Ziekte van Batten.
 
Jansen: 'Naast veel verdriet heb ik enorm veel kracht geput uit het feit dat zoveel mensen uit het vak me helpen om iets te doen. Beat Batten heeft zelfs een eigen mediateam met daarin Evert Bronkhorst (Vizeum), Rene Zeedijk (MediaScience), Allard Ruyl (Branddeli), Corien Niezing (NewInfluence) en Cora Baas (3MO). Daar ben ik heel trots op. En op het creatieve vlak zijn bergen werk verzet door BrandBuilders en hun partners. Echt ongelooflijk hoe al deze mensen en bureaus zich zo belangeloos inzetten. En dat geldt ook voor productie- en mediabedrijven. Teveel mensen en organisaties om op te noemen die helpen, geweldig!'