Dynamische pre-rollprimeur voor Starcom en Cheil
20-12-2016 (10:44) - Campagnes
Door een succesvolle samenwerking tussen Starcom en Cheil Amsterdam en Google, kunnen Europese consumenten voor het eerst dynamische pre-rolls ervaren. Gebruikers zien en horen variaties in beeld, tekst en geluid (afhankelijk de video’s die ze bekijken op YouTube).
Door deze nieuwe techniek kunnen merken op de consument afgestemde videocontent (gebaseerd op YouTube kijkgedrag) laten zien. Dit alles is in gang gezet voor Samsung. Mariska Kloezen, Business Director bij Cheil Amsterdam: ‘Met deze online videocampagne laten we zien hoe je beeld automatisch en effectief kunt afstemmen op verschillende groepen mensen met een bepaalde smaak.’
Cheil heeft al zeventien pre-rolls gemaakt die uiteindelijk tientallen varianten kennen, omdat er gebruik wordt gemaakt van diverse tekstwissels. De dynamische video’s zijn onderdeel van de campagne ‘The world is 360. Live 360’ die Samsung onlangs in samenwerking met Cheil Amsterdam lanceerde.
credits:
Bureau: Cheil Amsterdam
Creatie: Peter Hamelinck, Thijs de Boer
Account: Judith Langeslag, Janita Veenstra, Mariska Kloezen
Production company: Pirke Productions
DOP: Ram van Meel
Postproduction: Justin Baker
Sound: Parkstudio
Mediabureau: Starcom
Verantwoordelijk bij Samsung: Roos Bulder, Marius Klijzing, Gerben van Walt Meijer, Willem Visser
De video wordt geladen, een moment...duurt het te lang, refresh dan even.