Eerste merkcampagne voor Pathé
16-11-2016 (14:10) - Campagnes
Ogilvy & Mather Amsterdam heeft voor Pathé, marktleider in bioscopen in Nederland, de merkcampagne ‘Maak het Groots’ ontwikkeld. Met deze campagne wil Pathé de bioscoopcategorie en merkvoorkeur vergroten. ‘Maak het Groots’ is de eerste merkcampagne van Pathé en tevens de eerste merkcampagne in Nederland binnen de bioscoopcategorie.
Martijn van Marle, Chief Creative Officer van Ogilvy & Mather Amsterdam, over het creatieve concept: “Groots is het tegenovergestelde van klein. Van kleine schermen en minuscule speakertjes. Het tegenovergestelde van afleiding, onderbreking en gebrek aan aandacht. Films verdienen meer. En deze campagne vertelt dat op een grootse manier.”
Voor deze campagne is voor het eerst samengewerkt met filmdistributeurs voor een merkcampagne van een bioscoop. Zo zijn in samenwerking met Warner Bros de uitingen ontwikkeld voor de nieuwe film van J.K. Rowling, Fantastic Beasts and Where to Find them en met Dutch Film Works voor Soof 2.
credits
Klant: Pathé Nederland
Opdrachtgevers: Nathalie Hogendoorn, Doron Kurz, Rutger Severens
Bureau: Ogilvy & Mather Amsterdam
Concept: Jurriaan van Bokhoven, Jesse Ridder
Executive Creative Directors: Martijn van Marle, Peter van Rij
Design: Paul Duijser
Strategie: Marc Pieterse
Account: Mariette Hamer, Kim van Kaam, Anouk Marx
Producer: Christel Hofstee
Regie: Benny Vandendriessche / Halal
Editor: Kevin Whelan
Postproductie: De Grot
Sounddesign / muziek compositie: Haai Faai Deluxe
Pathé Maak het Groots 55sec from Ogilvy & Mather Amsterdam on Vimeo.