INDIE-Campagne voor YoungCapital moet jongeren aanspreken
04-10-2016 (11:50) - Campagnes
Vandaag lanceert YoungCapital haar nieuwe campagne. De campagne is bedacht door INDIE Amsterdam en geregisseerd door Paul Geusebroek. De commercial richt zich logischerwijs voornamelijk op jongeren.
‘We geloven echt dat zij onmisbaar zijn voor elk bedrijf. Ze houden bedrijven fris en dynamisch. YoungCapital is zelf ook een jong bedrijf en we zien hoezeer werk en privé door elkaar heen lopen. Werk is een belangrijk onderdeel van het leven van jongeren. De commercial laat dat goed zien’, zegt Suzanne van der Cammen, Head of Marketing & Communications bij YoungCapital.
Rogier de Bruin en Emilio de Haan, Creative Directors INDIE Amsterdam: ‘We wilden voorkomen dat het zo’n standaard jongerencampagne werd met tieners die helemaal uit hun dak gaan op zwembadfeestjes. Het moest ongepolijster, echter, eerlijker. We hebben gedraaid op 16mm film en met een Nishika fotocamera, een camera uit de jaren 80 met vier lenzen, waardoor je een springerig beeld krijgt dat een beetje aan een GIFje doet denken. We gebruikten analoge middelen om een heel modern, digitaal gevoel te krijgen.’