Lemon Scented Tea ontwikkelt NUON merkcampagne
04-10-2016 (09:21) - Campagnes
Nuon heeft een nieuwe merkcampagne gelanceerd. De energieleverancier wil zich meer focussen op de werkelijke behoeftes van klanten, en mensen laten voelen dat ze bij Nuon in goede handen zijn. De geïntegreerde merkcampagne met als boodschap ‘Luisteren geeft energie’ werd ontwikkeld door Lemon Scented Tea.
Friso Westenberg, marketingcommunicatie manager van Nuon legt uit: ‘Uit eigen onderzoek blijkt dat klanten niet onverwacht willen bijbetalen op hun jaarafrekening. We weten ook dat ze niet regelmatig hun energiestand checken. Door regelmatig een seintje te sturen om te vertellen hoe het er voor staat met hun energieverbruik laten we zien dat we echt naar hen lusiteren.’
Met de campagne Luisteren geeft energie. Daarom luisteren wij naar u richt NUON zich volgens Westenberg op het hart van de mensen: ‘Door ze te laten zien we elkaar beter leren begrijpen door naar elkaar te luisteren.’ De campagne bestaat onder andere uit verschillende tv-commercials en online campagnes.
credits
Bureaus: Lemon Scented Tea (concept & realisatie)
FCB (activatie), UM & I-Prospect (media)
Regisseur: Wouter Stoter
Productiemaatschappij: MINIbar
Klantverantwoordelijke: Nuon Merk, Marcom & Media team