Mannequin Challenge voor NO KIDDING

16-11-2016 (15:47) - Campagnes

Deze week is het de Week tegen Kindermishandeling. Om hier op een impactvolle manier aandacht voor te vragen, heeft Goud Uberconnected voor de Stichting NO KIDDING Stop kindermishandeling! een confronterende video ontwikkeld. De film roept kijkers op niet alleen stil te staan bij, maar vooral ook in beweging te komen tegen kindermishandeling.


De video is gebaseerd op de Mannequin Challenge, de video-hype, waarbij de filmpersonages stil staan, terwijl de camera door de setting beweegt. Twee jaar geleden ontwikkelde Goud Uberconnected voor NO KIDDING eveneens een shockerend filmpje, waarbij werd ingehaakt op de toenmalige Dubsmash-rage. Het prijswinnende filmpje was twee dagen lang Dubsmash nummer één en werd in 48 uur meer dan een half miljoen keer bekeken.


NO KIDDING Stop kindermishandeling! is een maatschappelijke beweging, die iedere Nederlander bewust maakt van de ernst, omvang en gevolgen van kindermishandeling. Zie verder:  www.nokidding.nl.


credits

Bureau: Goud Uberconnected
Creatie: Daan van Hulten, Jasper Hulleman, Roos van Dam
Productie: Maaike Peters
Video: Jordy van Loo
Grime: Liselotte Joore
Community management: Goud Uberconnected
Klant: NO KIDDING Stop kindermishandeling!