Nierdonatie bij leven start campagne
10-10-2016 (11:53) - Campagnes
Het platform Nierdonatie bij leven, een initiatief van de Nierstichting, de Nierpatiënten Vereniging Nederland en Stichting Anonieme Nierdonoren, lanceert tijdens de start van de Donorweek de campagne Geven bij leven.
Nierdonatie bij leven is van levensbelang. Er is namelijk een groot tekort aan donornieren. Omdat een gezond persoon bij leven ook zijn nier kan afstaan wil Nierdonatie bij leven dit onderwerp met deze campagne bespreekbaar maken. De campagne is ontwikkeld door Porter Novelli.
ogen open, ogen dicht
“Door nierdonatie bij leven kan je iemands leven teruggeven. Een leven dat anders niet meer zou bestaan. Chronische nierschade is op dit moment niet te genezen. De meest gehoorde reden van donoren om een nier tijdens leven te doneren, is dan ook dat het twee levens in plaats van één betekent. Dit hebben we gesymboliseerd door de nierdonor met ogen open en de ontvanger met ogen gesloten, maar vol leven af te beelden”, aldus creative director Dominic Jansen.
Credits
Bureau: Porter Novelli
Client Services Director: Daniëlle Friskes
Creative Director: Dominic Jansen
Strategie: Daniëlle Friskes
Project Management: Serap Olmez, Tirza Louwe
Klant: de Nierstichting, de Nierpatiënten Vereniging Nederland en Stichting Anonieme Nierdonatie
Fotograaf: Sander Nieuwenhuys