One Shoe tovert Kinepolis Jaarbeurs om in Star Wars decor

15-12-2016 (14:58) - Campagnes

Deze week ging Rogue One: A Star Wars Story in première. Dit kon de Utrechtse megabioscoop Kinepolis Jaarbeurs natuurlijk niet onopgemerkt voorbij laten gaan. Dus schakelde het One Shoe in om de campagne rondom de opening van de nieuwe bioscoop te ontwikkelen.
 
Het resultaat is een enorme real life Star Wars ervaring. Speciaal voor de openingsfilm landden afgelopen week de Stormtroopers in Utrecht en marcheerden door de stad naar de bioscoop. Tijdens de première van Rogue One op woensdag 14 december klonk de themesong van Star Wars door heel Utrecht. Vervolgens zetten ook alle straatmuzikanten het Star Wars nummer in. Bij Kinepolis zelf zat een 10 koppig orkest dat het nummer met de Dom meespeelde. 
 
Michel van Velde, CEO One Shoe: ‘Kinepolis laat film op allerlei manieren tot leven komen. Dat gaat verder dan de vier muren van de bioscoop. Daarom brengen we met deze campagne de Star Wars-beleving direct de stad in.’
 
credits
Advertising- en digital agency: One Shoe
Business Director: Henriette Verkerk
Allround Producer: Tijs Moormann
Copy Writer: Co Prins
Art Director: Michiel Keser
Klant: Kinepolis
Verantwoordelijk bij klant: Carl Lenaerts en Martijn Visscher
Productiemaatschappij Star Wars muziek: Big Shots
Project Manager: Nicky Brinkman
Regisseur: Kristiaan Asscheman
DOP: Robin Datema
Camera: Rick Bruins , Maikel Hurts
Geluid: Mark Kloosterhuis
Opnameleiding: Jaro Gevers
Productie: Ellis Thomas
Edit: Frits Marchand
Sounddesign: Iwen Legro
DIT: Merijn Veldhuis
Productiemaatschappij Stormtroopers: Promodukties
Creative Director: Sander Schonhuth