Samsung brengt de wereld angstwekkend dichtbij
14-11-2016 (17:14) - Campagnes
Gaming, video en animatie beleven zoals je het niet eerder deed. Niet plat, 2D of vierkant maar 360. Zoals de wereld is. Het kan met de Samsung Galaxy S7 (edge), de Gear 360 camera en de Gear VR. Hiervoor ontwikkelde Cheil Amsterdam voor de Nederlandse markt de campagne ‘The world is 360. Live 360’.
Om de ervaring nog intenser te maken, werd Hollywood-director Ciaran Foy (Great Guns) gevraagd de commercial te regisseren en speelde het meervoudig Grammy winnende Metropole Orkest de soundtrack in.
Na het uitrollen van de commercial wordt er in januari een Masterclass 360 filmen georganiseerd. De masterclass wordt gegeven door de maker van de 2 minuten durende ‘Behind the Scenes’ film, die met de Samsung Gear 360 van de commercial is gemaakt.
credits
Bureau: Cheil Amsterdam
Strategie: Hans van Gils
Creatie: Peter Hamelinck, Thijs de Boer
Agency producer: Pirke Bergsma
Account: Janita Veenstra, Judith Langeslag, Mariska Kloezen
Production Company: Great Guns, director Ciaran Foy
Post: UPP Prague
Sound: Stainless Sound
Muziek: Joris Oonk, Pirke Bergsma / uitgevoerd door Metropole Orkest
Mediabureau: Starcom
Verantwoordelijk bij Samsung: Roos Bulder, Marius Klijzing, Gerben van Walt Meijer, Willem Visser