Staatsloterij lanceert nieuwe campagne: even 30 jaar op sabbatical?

11-09-2024 (10:38) - Campagnes

Dertig jaar op sabbatical? Het klinkt bijna te mooi om waar te zijn. Maar met de Droomsalaristrekking van de Staatsloterij kan die droom werkelijkheid worden. TBWA\NEBOKO ontwikkelde een nieuwe campagne voor deze trekking, met de focus op een rijk leven aan onvergetelijke ervaringen.

Om zo'n leven te bereiken heb je iets nodig wat niet te koop is: tijd. Maar met 10.000 euro netto per maand, 30 jaar lang, win je wel alle tijd die nodig is om nieuwe dingen te ervaren.

De nieuwe campagne van Staatsloterij is dinsdag 10 september gestart via televisie, outdoor, radio en online. Zo is in de nieuwste commercial te zien hoe twee bouwvakkers zich afvragen waar hun collega is. Die blijkt echter ‘even’ 30 jaar op sabbatical te zijn.

Online

Staatsloterij focust zich met de campagne vooral op online. Zo laat cabaretier en presentator Steven Brunswijk zien op zijn socials dat je hem niet langer hoeft te bellen, appen, mailen of chatten, want ‘ik ga even 30 jaar op sabbatical’. In zijn onlinevideo’s, die verschijnen tussen 16 september en 1 oktober, laat de cabaratier zien dat hij eindelijk zijn dromen kan gaan waarmaken.

Daarnaast ontwikkelde Staatsloterij in samenwerking met Brunswijk een speciale sound die door verschillende influencers gebruikt zal worden. Ook deze video's verschijnen de komende weken online. 

Credits

Nederlandse Loterij: Arno de Jong, Michael Kastelijns en Esther Tersteeg
Bureau: TBWA\NEBOKO
Productiemaatschappij: Holy Fools
Mediabureau: Mindshare.Greenhouse
Offline edit: Pim van der Pas en Renzo Candido
Sound design: AMP Amsterdam
Grading: Ambassadors
VFX & online: Ambassadors