Syntus paait reizigers met Snapchat-campagne
06-10-2016 (11:35) - Campagnes
Syntus zette eerder dit jaar in samenwerking met Crowdmedia al vloggers in om een jonge doelgroep te bereiken. Het logische vervolg is een Snapchat-campagne. Syntus is de eerste Nederlandse vervoersmaatschappij die zich waagt aan het populaire medium.
De doelgroep is de scholier van 12 tot en met 17 jaar. Op scholen in de regio’s Twente en Veluwe hangen schoolboards met de boodschap ‘Eigenlijk is de bus best leuk’. Scholieren kunnen een Snap te sturen naar Syntus en de beste drie snaps zijn iedere dag terug te zien in‘Mijn verhaal van Syntus in Snapchat. Uiteindelijk zal er een winnaar worden gekozen die een bijpassende prijs ontvangt.
Scholieren worden op verschillende manieren benaderd. Op onderwijsinstellingen in de regio’s Twente en Veluwe is Syntus zichtbaar door de plaatsing van posters in schoolboards. Ook media als Instagram en Facebook worden ingezet.