The Good Life Agency blijkt aftrap nieuwe Sire-Campagne

16-12-2016 (06:07) - Campagnes

Met veel tamtam lanceerde voormalig reclamemaker Fred Moolhuijsen deze week 'The Good Life Agency', dat iedere Nederlander tegen betaling een succesvol imago beloofde. De media doken erop, en op de social media explodeerde een discussie tussen voor- en tegenstanders. Gisteren werd onder meer bij RTL Late Night onthuld waarom het eigenlijk allemaal ging.
 

Het bleek te gaan om een experiment van Sire, dat de regelmatig kwalijke rol van de social media aan de kaak wil stellen. De aftrap van de campagne 'Voor wie doe jij het eigenlijk'  heeft aldus Moolhuijsen de afgelopen dagen bijna 16 miljoen mensen bereikt en 25.000 bezoeken op de site gegenereerd. De campagne zal de komende periode verder worden uitgerold.


voor wie?

De onthulling van het experiment is ook de start van de nieuwe SIRE campagne ‘Voor wie doe jij het eigenlijk?’. Lucy van der Helm, directeur SIRE: 'De campagne laat mensen stilstaan bij de vraag of je bepaalde keuzes maakt omdat je daar zelf gelukkig van wordt of om hiermee aan verwachtingen van anderen te voldoen. Perfectie lijkt tegenwoordig de norm. Gewoon goed is niet goed genoeg meer.'
Bas van Berkestijn, bestuurslid SIRE en bedenker van het thema vult aan: 'Uit onderzoek blijkt namelijk dat we het gelukkigst worden wanneer we dingen doen die we echt zelf willen. Als we handelen vanuit onze eigen verlangens en trouw blijven aan onszelf. En niet omdat we succesvol willen overkomen op anderen of omdat we denken dat het van ons verwacht wordt. Daarom laat SIRE in haar nieuwste campagne heel Nederland stil staan bij de vraag ‘Voor wie doe jij het eigenlijk?’


N=5
N=5 ontwikkelde hiervoor onder andere drie televisiecommercials, een online campagne, radiocommercials, outdoor, print en social media waarin een moment van contemplatie en zelfonderzoek aangereikt wordt. Daarnaast is de site voorwie.nl met inspirerende content ontwikkeld en gerealiseerd door Superbruut in samenwerking met Feka. 356media realiseerde de pers- & promofilms. Bijl PR tekende voor alle PR-activiteiten, DVJ Insights voor marktonderzoek, Monalyse voor de campagnemonitoring.