TV zenders voeren wereldwijd campagne op Wold Television Day

20-11-2016 (23:55) - Campagnes

De Europese Omroepunie (EBU), de Associatie voor Commerciële Televisie in Europa (ACT) en Egta, de associatie voor TV-broadcasters, vieren op World Television Day (21 november) de impact en het grote bereik van het medium TV. Ter ere van dit jaarlijkse initiatief van de Verenigde Naties, produceerden deze organisaties een commercial die de impact van TV benadrukt.


De commercial wordt uitgezonden door diverse omroepen over de gehele wereld, waaronder de bij Screenforce aangesloten broadcasters.  Jan Isenbart, president en Chief Research Officer van Egta, over World Television Day: “Televisie is erin geslaagd om los te breken van haar lineaire karakter, van de beperkingen van de huiskamer en van het eenrichtingsverkeer van het traditionele TV-signaal. Wereldwijd wordt de huidige media gedomineerd door video. Video op haar beurt wordt gedomineerd door TV.  De dagelijkse content die elke dag wordt aangeboden door TV-broadcasters neemt het overgrote deel van onze schermtijd in beslag. Sterker nog, bijna elk device is tegenwoordig ook een TV. Het bereik, de impact en de effectiviteit van TV zijn dus onbedreigd, of het nu gaat om informatievoorziening, entertainment of commerciële communicatie.”
 

3000 uur puur entertainment per dag in Nederland
De Nederlandse bevolking kijkt gemiddeld met elkaar 49 miljoen uur TV en 3000 uur aan entertainment wordt elke dag uitgezonden door in totaal 175 zenders. Dit zijn de belangrijkste cijfers die in de Nederlandse versie van World Television Day commercial terugkomen. De grote TV-landen in Europa hebben elk een eigen versie van de commercial gemaakt, waarin eigen lokale programmacontent is opgenomen. Alle versies zijn te bekijken via het WTVD Youtube-kanaal.