Fonk magazine 393 live! Een editie over craft, beeldtaal èn een snufje Cannes
Ooit was taal de dominante kracht in 'de reclame', maar de laatste decennia werd beeld nadrukkelijk leidend. Inmiddels ‘beeldmoe’ geworden, herbeleven we de kracht van het woord onder meer in de vorm van podcasts en luisterboeken, wat laat zien hoe de elementen steeds opnieuw verschuiven en nieuwe vormen kunnen aannemen. De redactie van Fonk magazine pakte de handschoen op en besloot een editie aan dit onderwerp te wijden. Dit is wat je in Fonk magazine 393 onder meer kunt verwachten:
In Fonk magazine 393 laten we toppers op het gebied van tekst en beeld aan het woord. Zo vonden digital en street art elkaar onlangs in street art studio Jimmy (part of SuperHeroes); Django Weisz Blanchetta (founder SuperHeroes) en Magda Lepczynska (Head of Jimmy Europe) vertellen het verhaal.
Ook laat Gijs Determeijer van productiemaatschappij 100% (voorheen HALAL), zien hoe ver je met een passieproject als Culers del Món (gecreëerd voor Nike, FC Barcelona en Patta) kan komen. Is het een verhaal? Is het een film, is het reclame? Gijs analyseert.
Mike Dijkstra Taurel (Globrands) neemt de talige kant voor zijn rekening: 'Bij films worden beelden al voor je gecreëerd, waardoor er minder ruimte is voor je eigen fantasie. Dat is de reden waarom veel mensen de Harry Potter boeken beter vinden dan de films.'
Zomerfun: zelf AI-beeld maken
Maar ook de derde en laatste aflevering in de reeks visual columns van Rodger Werkhoven (beeld boven) waarin hij haarfijn uit de doeken doet hoe ook jij AI-beelden als bovenstaande maakt! De Fonk-redactie was proefkonijn en: het werkt!
Ook in dit nummer
Een nieuwe aflevering van Female Agency Leaders met Karina Buitenhuis (DDB Retail)
Plus: de zevende Coolest Dutch Brands nominatie van dit jaar met Mokumono
En: plaatjes kijken! Dìt was Cannes 2024
Fonk magazine nu met 50% zomerkorting
Wil je Fonk magazine lezen, maar heb je (nog) geen abonnement? Koop de digitale editie van Fonk magazine 393 nù voor het zachte zomerprijsje van 5 euro! Bestel hier.
Of ga voor een digitaal jaarabonnement (26 edities) met 50% korting (èn een jaar lang gratis toegang tot de website!). Meld je hier aan.