Fonk magazine nù live met extra dikke zomereditie!

31-07-2024 (10:30) - Media

Geliefd en verguisd. In welk kamp jij je ook bevindt; Cannes is here to stay. Het programma was dit jaar voller dan ooit; de prijzenregen voor Nederland bemoedigend. En: ook dit jaar reisden 2 junior creatives met de redactie van Fonk mee. In de extra dikke Fonk magazine 394/395 delen ze hun verhalen èn hun tips.

Welbeschouwd draait het Cannes natuurlijk om veel meer dan een prijzenregen en een (spectaculair) sprekersprogramma; je maakt er op een internationaal podium (zaken)vrienden voor het leven. Veel meer van die kansen zijn tegenwoordig in Europa niet (meer) te vinden.

Niet gek dus dat Cannes jaarlijks een baken is, waar velen naar uitkijken. Minpuntje: Cannes kost een bak geld. Dat heeft niet iedereen en dat maakt het event weinig inclusief. Vooral jonge creatieven die de Jonge Honden-boot hebben gemist, zijn bijna kansloos om dit event te beleven. 

Hoewel, niet helemaal, want sinds Fonk in 2018 besloot jaarlijks twee redactie tickets beschikbaar te stellen aan een team jonge creatieven, die samen met een Fonk-redacteur de verslaggeving vanuit de Zuid-Franse badplaats verzorgen (work hard-play hard), loopt het op de redactie jaarlijks storm met aanmeldingen.

Langzaam sijpelt ook bij de organisatie het besef door dat zonder belangstelling van jong talent Cannes Lions haar glans verliest

Waar onze missie (meer jong talent inhoudelijk laten kennismaken met Cannes) niet altijd full hearted werd ontvangen door de organisatie, is zelfs die nu ‘om’. Langzaam sijpelt ook bij de organisatie het besef door dat zonder belangstelling van jong talent Cannes Lions haar glans verliest.

Als redacteur voor een week naar Cannes 2025? Meld je aan!

Dus: ben je een junior creative en maximaal 25 jaar en wil je in aanmerking komen voor één van die twee felbegeerde redactie-tickets in 2025? Laat het ons weten! Mail nicolette@fonkmagazine.nl ovv young creatives for Cannes Lions 2025.

Dit jaar ging de eer naar Sietske Walles en Anastasia Zemleanschih van Dentsu Creative Amsterdam, die samen met onze junior redacteur Sem Kapiteijn ‘los’ gingen in Cannes. Hun ervaringen, tips en learnings lees je in het Cannes-dossier vanaf pagina 26.

Fonk magazine lezen? Koop 'm nu los! 

Wil je deze extra dikke zomer-editie van Fonk magazine lezen maar heb je geen abonnement? Geen nood: je koopt 'm vanaf vandaag los in onze webshop! Toch liever een abonnement? Meld je hier aan en je beleeft een jaar lang elke twee weken een nieuw Fonk-avontuur!


 


Bureaus

Marketing

Economisch