Fynn Gerken wint Rotterdamse Communicatie Scriptieprijs 2015
29-09-2015 (07:19) - Awards
23.35 uur - Fynn Gerken, student Communication and Media aan de Erasmus Universiteit Rotterdam heeft de Rotterdamse Communicatie Scriptieprijs 2015 gewonnen. Hij wint een geldbedrag van 1500 euro en een stageweek bij verschillende Rotterdamse organisaties. Zijn afstudeerscriptie gaat over de inzet van Social Media tijdens een crisis situatie.
De Rotterdamse Communicatie Scriptieprijs is een initiatief van Platform Communicatie Rotterdam (PCR), de Rotterdamse vereniging voor communicatieprofessionals. De prijs wordt gesponsord door de Gemeente Rotterdam, Hogeschool Inholland, Hogeschool Rotterdam en Fonk Magazine. De prijsuitreiking vond plaats in het Erasmus Paviljoen in Rotterdam.
Fynn Gerken heeft op basis van een model de effectiviteit van de responsestrategie van AirAsia op Facebook onderzocht na de crash van vlucht QZ850 in 2014. Zijn onderzoek laat vooral zien op welke manier AirAsia de responsestrategie heeft toegepast. Hierbij ging het niet direct om het aantonen van de effectiviteit van de strategie, maar vooral om de werking van een dergelijke strategie. Met name door het complete verhaal en de uitgebreide en vernieuwende onderzoeksmethode sprong deze scriptie eruit. Aldus de jury bestaande uit Ton Rodenburg (ARA), Karin van Reeuwijk (Gemeente Rotterdam), Esther Wienese (zin & zinnig), Stephanie Vermeijden (winnaar RSCP2014) en Michiel Koorenhof (voorzitter PCR).
De jury koos de winnaar uit 12 ingezonden scripties, waarvan er 3 werden genomineerd. Naast Fynn Gerken waren genomineerd Kristy Schaddelee (Hogeschool Rotterdam) met een onderzoek naar gedragsverandering door communicatie met betrekking tot afvalscheiding en Michelle Bas (Hogeschool Rotterdam) met een onderzoek naar de invloed van online betrokkenheid bij City Branding.