Selmore en DotControl samen verder met Franse partner

Selmore en DotControl samen verder met Franse partner

14-01-2025 (11:03) - Bureaus

Na een succesvolle samenwerking van drie jaar gaan digital agency DotControl en Selmore creative agency officieel samen verder. Met het Franse familiebedrijf Dékuple, expert in communicatie en data marketing, als derde partner starten zij een nieuw bedrijf in Nederland met Europese groeiambities. 

DotControl en Selmore, beide opgericht in 2005, bundelen hun strategische, creatieve en digitale krachten met de communicatie- data- en marketing expertise van de Dékuple Group. Het Franse familiebedrijf investeert in een internationaal netwerk van autonome ondernemers, zogenaamde creative engineers. Selmore en DotControl blijven dus zelf ondernemen.

Gedeelde no-nonsense mentaliteit

De samenwerking tussen beide bureaus startte drie jaar geleden. Hoewel Selmore en DotControl totaal verschillende disciplines hebben, delen ze de no-nonsense mentaliteit, strategische kracht, het streven naar resultaat en de liefde voor mooi werk. Dit zorgde al snel voor synergie. Amsterdam en Rotterdam bleken helemaal niet zo te verschillen.

DotControl en Selmore werken al als één geïntegreerd team voor klanten als Nationale Bioscoopbon, Videoland, KoffieMax en Škoda. En wonnen de bureaus gezamenlijk al meerdere pitches (Expert, Domino’s, Just) en (inter)nationale awards waaronder Lovies, Webbies, Epica’s, ADCN Lampen en een Innovation Award.

Het nieuwe bedrijf biedt strategische oplossingen waarin data, technologie, AI en creativiteit nog beter op elkaar worden aangesloten voor klanten. Waarbij Dékuple Group toegang geeft tot een internationaal netwerk van klanten en creative entrepreneurs die zich specialiseren in communicatie, data en (digital) marketing.

Mark Landman, managing partner DotControl: 'Toen Dékuple ons benaderde, hebben we Selmore gelijk meegenomen naar Parijs. We weten al jaren het beste in elkaar naar boven te halen omdat we dezelfde cultuur, visie en ambitie delen. Met Selmore realiseren we creatief onderscheidende digitale platformen, content en campagnes. Dankzij Dékuple wordt ons speelveld een stuk groter en hebben we toegang tot meer data intelligence.'

Anja Froeling, managing partner Selmore: 'We hebben in DotControl en Dékuple onze gelijken gevonden. Ons nieuwe partnership is niet de zoveelste consolidatie, we blijven samen ondernemen. Met DotControl zijn we in staat om onze Guiding Ideas nog beter te onderbouwen met data en de creatieve ideeën waar te maken op alle digitale platforms en in journeys. Onze manier van samenwerken sluit perfect aan bij het Europese model van Dékuple'

Bertrand Laurioz - CEO van de Dékuple Group: 'We strongly believe in autonomy and the exchange between creative entrepreneurs. Selmore and DotControl are a proven success. Both agencies are independent, have unique strengths, and know how to combine them. We are impressed by their collaboration, greatly value the synergy between strategy, technology and creativity, and are therefore investing, for the first time in the history of Dékuple, in a partnership with two agencies.'
 


Media

Marketing

Economisch