Wefilm lanceert nieuw bureau We Agency voor maatschappelijke impact

Wefilm lanceert nieuw bureau We Agency voor maatschappelijke impact

18-03-2025 (09:00) - Bureaus

De makers van Wefilm starten een nieuw creatief bureau: We Agency. We Agency is een onafhankelijk creatief bureau dat merken en organisaties helpt met maatschappelijke merkpositionering en 360-impact campagnes. Wefilm blijft bestaan als productielabel.

Volgens CEO Bas Welling is de oprichting van We Agency een logische stap: 'Sinds enkele jaren specialiseren we ons in impact op maatschappelijke thema’s, bijvoorbeeld voor gezonder, duurzamer en socialer gedrag. Dat doen we middels strategie, gedragswetenschap, creatie, productie en media voor zowel commerciële merken als non-profits. Daarin ontwikkelen we meerjarenstrategieën en 360-campagnes waardoor de naam Wefilm de lading niet meer dekt. Daarom is dit een goed moment om We Agency te introduceren.'

In FONK #410 vertelt Welling meer over de evolutie van productiehuizen tot volwaardige creatieve bureaus. 

Maatschappelijke campagnes voor merkvoorkeur

We Agency ziet maatschappelijke campagnes als een krachtige manier om merkvoorkeur op te bouwen. 'Hoe zet je je merk in om de wereld een beetje beter te maken en hoe bouw je tegelijkertijd aan merkvoorkeur? Het creëren van emotionele connectie met een merk vanuit hun maatschappelijk toegevoegde waarde is onze specialisatie. Daar hebben we een eigen methode voor ontwikkeld die zijn effectiviteit inmiddels bewezen heeft,' aldus Welling.

Het bureau werkt voor grote merken als ING, Netflix en Interpolis, maar ook voor NGO’s als Vluchtelingenwerk, Milieu Centraal en #ArtsenSlaanAlarm. De afgelopen jaren ontwikkelde het enkele van de meest impactvolle campagnes van Nederland, wat onder meer leidde tot een ADCN Grand Prix (2020) en een SAN-nominatie tot Bureau van het Jaar (2023). Komende week dingt het bureau met drie nominaties mee naar de Ster Gouden Loeki 2024.

De introductie van We Agency gaat gepaard met een nieuwe huisstijl, website en bedrijfsstructuur. Ondertussen blijft Wefilm als productielabel actief, met een roster van negen filmregisseurs. Afgelopen jaar produceerde Wefilm campagnes voor onder andere TBWA, Dentsu en Havas Lemz.


Media

Marketing

Economisch