
Center Parcs lanceert loyaliteitsplatform 'Friends'
Center Parcs Europe introduceert een nieuw loyaliteitsprogramma, genaamd Friends die ontwikkeld is om met jaarlijks 4,4 miljoen gasten de loyaliteit van het merk te versterken, de tevredenheid te verhogen en betrokkenheid van gasten door heel Europa te vergroten.
Zonder enige grote ontwikkelingen in de afgelopen 20 jaar, is Friends opnieuw ontworpen en zal zich richten op vier
punten, namelijk erkenning, beloning, verrassing en transparantie. In plaats van dat het te werk gaat met een puntensysteem, werkt het met progressie en loyaliteit. Bij ieder verblijf groeit het pofiel van de gast en worden nieuwe badges vrijgespeeld, die exclusieve en stapelbare voordelen kunnen geven.
De badges bestaan uit de 'Welcome', 'Adventurous Spirit' en 'Horizon Seeker' badge. Bij het allereerste verblijf worden gasten automatisch ingeschreven en kunnen ze al gebruik maken van Friends-aanbiedingen. Verder kunnen bezoekers verder doorgroeien en meer credits voor activiteiten of speciale aanbiedingen ontvangen. En Center Parcs beloont gasten met extra's als zij minimaal één van de parken bezoeken over de grens.
Persoonlijk aandacht
De klantenreis die Friends biedt sluit aan bij de ambitie van Center Parcs om gasten bij elk contact persoonlijk aandacht te geven. De afgelopen jaren heeft de keten een brede multichannel strategie ontwikkeld, waarbij alle contactpunten van telefoon tot social media en reviewplatforms worden benut. Het merk maakt gebruik van geavanceerde datagedrevdn oplossingen. Dankzij realtime data kunnen interacties voor, tijdens en na het verblijf beter worden geanaluseerd en geoptimaliseerd.