Fast Fruit spoort mensen aan fruit te eten

30-05-2023 (11:51) - Marketing

Het nieuwe vriesversfruit merk Fast Fruit (van Frio Food) wil, met hulp van creatief bureau And Now This, de consument er op vrolijke en inspirerende wijze toe aanzetten dagelijks genoeg fruit te eten. ‘Iemand die genoeg fruit eet, voelt zich beter, energieker, soms zelfs geïnspireerder’

Uit onderzoek van de Gezondheidsraad van het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport blijkt dat Nederlandse volwassenen gemiddeld 130 gram fruit per dag eten, terwijl 200 gram de richtlijn is (mannen eten 122 gram en vrouwen 137 gram, slechts 19% van de volwassenen voldoet aan de norm). Fast Fruit wil daar verandering in brengen.

Excuus wegnemen

Zowel praktisch door het excuus weg te nemen dat gezond eten meer (voorbereidings)tijd en geld kost, als ‘emotioneel’: iemand die genoeg fruit eet, voelt zich beter, energieker, soms zelfs geïnspireerder. Fast Fruit doet dit met andere, spannendere soorten vriesversfruit zoals avocadoschijfjes, bananenschrijfjes en açai ‘drops’. Het nieuwe merk biedt daarnaast bijzondere fruitmixen zoals mango, papaya en pitaya (dragonfruit), en yoghurt ‘drops’, kersen en granaatappelpitjes. En mixen voor smoothies, met mandarijn, banaan, spinazie, boerenkool en gember. Fast Fruit is verkrijgbaar bij Albert Heijn, Jumbo en Plus.

No waste

Ruud Harmsen, directeur van moederbedrijf Frio Food uit Den Bosch: ‘We zien in de supermarkt geen A-merk actief binnen de categorie vriesversfruit. Wij willen deze categorie opschudden en met inspiratie, innovatie en creativiteit mensen stimuleren meer fruit te eten. Je hoeft niet te schillen, niet te wassen, niet te snijden. Fast Fruit doet al het werk voor je terwijl jij kunt genieten van het lekkerste fruit! We kiezen daarvoor de beste kwaliteit fruit, geoogst op het optimale rijpingsmoment op de beste plekken ter wereld, waardoor je altijd mooi, zoet en perfect rijp fruit consumeert. Er is daarnaast no waste door de handige ziplock-verpakkingen zodat je, wat je niet gebruikt, rustig terug kan doen in de vriezer; zo wordt er niets verspild en ervaar je optimaal gemak. Kortom, ‘Feeling Good, Made Easy!’’

Uit het schap knallen

Jeroen de Korte, oprichter van creatief bureau And Now This en verantwoordelijk voor het merk en de communicatie: ‘Alles wat Fast Fruit doet is gericht op het zo makkelijk mogelijk maken voor mensen om hun dagelijkse portie fruit binnen te krijgen. Zo ook in de vormgeving die dat op een positieve manier aanmoedigt. De naam ‘Fast Fruit’ is een naam met een knipoog, het klinkt meteen al leuk. Wij zijn Feel Good Fruit! Daarom is de communicatie in de vorm van welbekende fruitstickers ook heel vrolijk en kleurrijk. Dat goede gevoel hebben we doorvertaald in al onze uitingen, posters, op social media, noem het maar op. De verpakkingen moeten vooral uit het schap knallen, want je moet binnen een split second de aandacht trekken van de consument.’


Bureaus

Media

Economisch