Odido gaat van start met samenwerking NOC*NSF

15-09-2023 (12:37) - Marketing

Als partner van TeamNL wil Odido verandering brengen in overmatige schermtijd bij kinderen en introduceert daarom de Nationale Schermvrij-dag.

Twee uur lang worden schermen aan de kant gelegd en komen TeamNL atleten sportlessen organiseren op basisscholen.

Een speciale website geeft daarnaast tips om met vrienden, familie of klasgenoten mee te doen aan de Nationale Schermvrij-dag.

Meer schermtijd dan sporten

Uit onderzoek van het Nederlands Jeugd Instituut (NJI) blijkt dat kinderen tussen 7 en 12 jaar gemiddeld 3,5 uur per dag naar een scherm kijken, waarvan minimaal 2,5 uur op een mobiel. Meer dan 84% vult zijn of haar vrije tijd met een scherm. Kinderen en jongvolwassenen in Nederland besteden zo meer vrije tijd aan schermen, dan aan sport. Schermvrij-dag wordt geïntroduceerd tijdens de Nationale Sportweek van NOC*NSF (15 tot en met 24 september). Odido wil van Schermvrij-dag een jaarlijks terugkerend initiatief maken tijdens deze Nationale Sportweek.

Baukje ter Huurne, Chief Marketing Officer bij NOC*NSF: “Doel van de Nationale Sportweek is om zoveel mogelijk mensen in beweging te krijgen en kennis te laten maken met sport. In ruim 130 gemeenten en op meer dan 1.000 scholen kan iedereen meedoen aan sportactiviteiten. Thema dit jaar is ‘Sport geeft je een boost’. Schermvrij-dag als initiatief van onze partner Odido om jeugd meer in beweging te brengen, steunen wij dan ook van harte."

Odido

De lancering van Nationale Schermvrij-dag is de officiële start van Odido als partner van NOC*NSF en TeamNL. Op 5 september maakte T-Mobile Nederland bekend dat ze verder gaat als Odido, een nieuw onafhankelijk Nederlands merk dat de balans tussen mens en technologie zoekt en zich daarom ook in wil zetten voor mentale gezondheid en sociale verbinding. Odido steunt de komende 4 jaar zowel de topsport als de 28 sportbonden binnen TeamNL. 


Bureaus

Media

Economisch