Anne van der Velden (BNNVARA) is BMYoung Mediatalent van het Jaar
07-10-2021 (13:05) - Awards
Anne van der Velden, online creative bij BNNVARA, is verkozen tot BMYoung Mediatalent van het Jaar. Van der Velden kreeg de bijbehorende oorkonde tijdens de Dutch Media Week in Beeld en Geluid uit handen van Frans Klein, directeur Video bij de NPO en de regerend Omroepman van het Jaar.
Behalve Anne van der Velden waren ook Balou Crezee (redacteur bij ITV Studios) en Jorn Roelofs (Hoofdassistent bij EMG) genomineerd voor de titel BMYoung Mediatalent van het Jaar 2021. In 2019 had Niels Lodeweges, bij EndemolShine verantwoordelijk voor Legends of Gaming, de primeur van deze prijs en vorig jaar won Alain Dikken, Solutions Manager bij NEP.
Online successen
Anne van der Velden begon haar publieke omroepcarrière met online redactiestages bij eerst Het Klokhuis en later Zapplive, waar ze de liefde voor online redactie ontdekte. Na haar afstuderen wilde ze graag voor het publieke bestel blijven werken en kwam ze terecht bij Omroep Zeeland, waar ze een werkervaringsplaats kreeg op de online redactie. Daar kreeg ze de uitdrukkelijke taak om journalisten enthousiast te maken voor online en dat lukte. De viral ‘U bent misschien ook niet zo mooi maar u heeft wel recht van leven' werd mede dankzij haar geboren. Vervolgens werd het tijd om terug te keren naar Hilversum en bij de kinderprogramma’s van de EO aan de slag te gaan.
Daar stond ze aan de wieg van talloze online successen: de YouTube-kanalen van Checkpoint en Topdoks, de Instagram-pagina van Hip voor Nop en online only series als #Kelseyislelijk en Anne-Mar Probeert. Netmanager NPO Zapp en destijds eindredacteur Robert Fortuijn zegt daarover: “Er zijn maar weinig mensen als Anne. Ze is een enthousiaste, hardwerkende en (uiteraard) creatieve online creative. Anne is in staat onder hoge druk ideeën en plannen uit te denken en daarna om te zetten in kwaliteitscontent.”
Diezelfde creativiteit kan ze ook goed uiten bij BNNVARA, waar ze inmiddels ruim twee jaar werkt. Ze is verantwoordelijk voor grote merken van de omroep: First Dates, Over Mijn Lijk, Je Zal Het Maar Hebben, Au Pairs en de titels rondom Floortje Dessing. Daarmee is ze de spin in het web voor een aantal van de grotere communities die omroepland kent.
Daar stond ze aan de wieg van talloze online successen: de YouTube-kanalen van Checkpoint en Topdoks, de Instagram-pagina van Hip voor Nop en online only series als #Kelseyislelijk en Anne-Mar Probeert. Netmanager NPO Zapp en destijds eindredacteur Robert Fortuijn zegt daarover: “Er zijn maar weinig mensen als Anne. Ze is een enthousiaste, hardwerkende en (uiteraard) creatieve online creative. Anne is in staat onder hoge druk ideeën en plannen uit te denken en daarna om te zetten in kwaliteitscontent.”
Diezelfde creativiteit kan ze ook goed uiten bij BNNVARA, waar ze inmiddels ruim twee jaar werkt. Ze is verantwoordelijk voor grote merken van de omroep: First Dates, Over Mijn Lijk, Je Zal Het Maar Hebben, Au Pairs en de titels rondom Floortje Dessing. Daarmee is ze de spin in het web voor een aantal van de grotere communities die omroepland kent.