Blended agency iO opnieuw genomineerd voor PMA Awards
Twee affiliatie-campagnes van iO zijn genomineerd voor een Performance Marketing Award, waarvan de uitreiking op 11 mei aanstaande in Londen plaatsvindt. De nominaties hebben betrekking op de online brand stores van JBL en Philips. Het is dit jaar de tweede keer in minder dan een maand tijd, dat door iO ontwikkelde affiliate-campagnes zijn genomineerd. Eerder was dat voor een US Partnership Award.
JBL is genomineerd in categorie Best Retail and eCommerce Campaign. De nominatie voor Philips valt in de categorie Best Managed Affiliate Programme - Enerprise Level. Beide campagnes hebben in het Verenigd Koninkrijk plaatsgevonden en in beide gevallen heeft de nominatie betrekking op door iO uitgevoerd affiliate-management.
Affiliatie-strategie
“Met de campagne Utilize the potential of the affiliate channel voor JBL hebben we de potentie van affiliate marketing voor JBL in het VK laten zien. De Philips-case A holistic approach to affiliate marketing laat zien, dat de gekozen affiliate-strategie in iedere markt werkt en schaalbaar is”, vertelt Tim van Hout, Team Lead Affiliate Marketing bij iO – Campus Amsterdam.
Van Hout vervolgt: “De nominaties zijn een erkenning van iO’s affiliate-marketingstrategie, die zowel gericht is op groei van de brand stores als op de kwaliteit binnen het marketingkanaal.